• grekens

En sak förstår jag inte

Klart att man ska få "tycka" om saker o ting, däremot kanske inte strö salt i såren. Jag menar; vem vill inte ha ett perfekt bröllop, vad det innebär är självklart individuellt, men jag tror mej veta att alla skulle vilja bjuda på allt o lite till omdet var möjligt, tycker iaf själv att det skulle va toppen.. Nu ser det ju liksom inte ut så riktigt för alla, tycker själv att det rusar iväg fullständigt i pengar, "många bäckar små"....alla sätt är bra utom de dåliga, va själv på en 40 års fest för några veckor sedan, hon skrev i inbjudan att hon fortfarande inte har vunnit på lotto så om vi ville delta så fick vi bidra till middag/dricka, tycker att det är helt ok, man har ju liksom ett val, tycker ju jätte mycket om henne så det spelar ingen roll om det kostar eller inte..
    tycker också att man likväl kan skippa presenter o lägga ett bidrag istället..
    Om jag fick välja imellan att betala en summa o få delta i en av mina vänners största dag eller att missa den pga en avgift/bidrag så är valet ganska självklart.. Tycker inte ni det???

• grekens

Håller med!!

Vi ska "önska" oss ett valfritt bidrag till bröllopsresan som så många andra här på BT. Kan någon förklara skillnaden på att önska sig bidrag till bröllopsresa kontra bidrag till bröllopsfesten, pengarna gör ju gott dit dom kommer oavsätt!!??

• grekens

Mmmm

Förstår vad du menar Afrodite, men det är ju valfritt att deltaga på festen oxå. eller hur;)

• grekens

jo självklart är det en viss skilnad, men om om att tacka ja till inbjudan binder gästerna till ett visst bidrag kan man ju välja att avstå, jag själv tycker att ett bröllop självklart kräver en gåva av mej till brudparet(oskriven lag som nämdes innan), skulle alldrig klara av att komma tomhänt, skulle avstå från att komma om så var situationen.
    Vi själva ska bjuda våra gäster på allt på våran fest, känner mej glad över att vi kan o har möjlighet att göra det, ska själv på ett bröllop innan vårat går av stapeln där det just kräver ett litet bidrag för att delta, skulle inte missa bröllopet för allt i världen o ger självklart blivande brudparet ett bidrag, sen att det går till själva festen spelar mej ingen roll, köpa en vas eller inte....det är frågan..;)

• grekens

oj, då!!!!

I sånt fall kommer vi vääääldigt långt på våran bröllopsresa, ska bjuda 110 personer;)

• grekens

Ha, ha haaaa!!

Tjuter av skratt!!

Bra att se ur gästens(förhoppningsvis) synvinkel, finns ju mycket som väger upp trots allt...

känner iaf inte att vi kommer att utsätta våra gäster för något av åvanstående förutom kanske Nr, 1,2,3 o 10, kan ju inte påverka detta själv;)

• grekens

anne på grönkulla:

håller med dej, trist att folk inte har lite mer distans överlag, kan ju inte räkna med att alla ska hålla med, detta är ju till för att man ska diskutera, ventilera..
    Jag tycker väl inte att något av detta är ett personangrepp utan en åsikt...

• grekens

Det är lätt att dras med...Har själva gått ifrån att ha ett litet bröllop i sin enkelhet, till att ha jordens fest där allt ska finnas...
    gillar ju fester o kom fram till att d är lika bra att slå 2 flugor i 1 smäll..
    Är nog lätt att tappa sej själv i allt, svårt att inte inspireras av alla här på BT;)

• grekens

Nuhänderdet:

Öööhh! Mina föräldrar betalar ingenting...

• grekens

Har själv diskuterat med mina föräldrar om detta eftersom det "förväntas" att dom ska betala en del i deras barns bröllop, tackade ödmjukt men bestämt nej till deras erbjudande då vi anser att vi själva vill bekosta vårt bröllop o inte känna att vi måste hålla igen för att ta hänsyn till deras ekonomi, är säkert vanligt att brudpar får en viss betämd summa oxå o att föräldrarna inte betalar hela. Alla har nog en magkänsla som styr vad man tycker är rätt eller inte, för mej kändes det inte rätt att ta emot pengar, för många andra är det kanske en självklarhet.....
    Tror dock inte att man ska räkna med att föräldrar SKA betala för ens bröllop

• grekens

ett dumt exempel kanske o ett bäst före datum... men på millenium så hade vi festen hemma, eftersom det va en fest att verkligen minnas o once in a life time moment(precis som en bröllopsfest förhoppningsvis), la alla deltagande en summa som täkte mat o dryck, sen fixade vi allt annat runt omkring, engångskameror, dekoratiom etc.Tycker återigen inte att det är någon skillnad, tycker det är dumt att blanda in fasta kostnader som vi alla har i vår vardag i denna diskution, bröllopfesten ÄR NÅGOT UTÖVER DET VANLIGA, inte något som kan liknas med fika, middag.. Eller?

Svar på tråden En sak förstår jag inte