Inlägg från: mammacatta |Visa alla inlägg
  • mammacatta

Äntligen fredag del 8

Måste brkalga mig lite medans P är ute å handlar.
    Svåris har annonerat ett beök idag. "Vi kanske kommer förbi". Så P fick stora städskälvan opch for runt som en galning i morse. Sen har vi väntat. Och väntat. *suck*
    Nuu är det dags att göra mat och ingen svåris. Kan sätta en peng på att miffot dyker upp efter maten när det är välling och pyjamas-dags.
    *grrr*
    Eller som hon brukar: mitt i maten. För vi äter inte kl 5 som alla andra , utan 6 eller så eftersom P slutar 5.

Får man hata sin svåris? Jäääädra tant.

• mammacatta

www.hemnet.se/NPI-BuildFrames.asp&frames=2&pagesrc=search%2Fmaklarutbud%2FNPI%2Dlista%2Easp%3Ftype%3Dsok%26service%3Dhemnet%26action%3Dsok%26caller%3Dmain%26statisticsservice%3Dhemnettogp%26urval%3D1%26area%3D19%26kommun%3D227%26kontraktid%3D1%26boendegrupp%3D1%26boendetypid%3D100%2C101%2C102%2C103%2C104%2C105%26agandeformid%3D100%2C101%2C102%2C103%2C104%2C105%2C106%2C107%26prismin%3D0%26prismax%3Dmax%26nrofrooms1%3D0%26nrofrooms2%3Dmax%26livingarea1%3D0%26livingarea2%3Dmax%26avgiftmin%3D0%26avgiftmax%3Dmax%26prod%3D0%26visning%3Dno%26daysago%3D3%26pagesize%3D20%26order%3Dkommun%2Comrade%26searchview%3D1%26page%3D1%26&statisticsservice=hemnettogp
    Undra om d fungerar...

• mammacatta

Ja.
    Det är huset i Essvik på Violvägen och det i Nävsta.
    Nåt sånt hade jag tänkt mig. Eller VI tänkt OSS.

Hon dök iallafall aldrig upp tanten. Inte är jag ledsen för det. *hehe*
    Jag misstänker att hon körde förbi här och såg morsans bil stå utanför (vi lånade igår för hemfärd från travet) och låtsades att de inte "hade tid" eller "kunde" komma förbi.
    Som tur är är morsans hat mot samboidioten likadant tillbaka. Det är bara synd att puckot inte uppfattat att jag lätt avstår från att träffa "det" alls nå mera. Ingen skulle vara mer nöjd än jag om jag slapp se ljugpottorna en enda gång mer. I hela livet.
    Så illa är det.
    Jag blir så jädra arg när jag måste sitta och vara trevlig med folk som gör sig OMAKET att komma och vara spydig, dryg och ljugig.

Nu pratar vi om nå trevligare.
    Nåt kul på gång nån?

• mammacatta

Jo, husen där. Jag höll på att DÖ när jag såg alla hyseriska färger, men det finns affärer som BARA pysslar med färg...

Nej, det är nog mest läget som jag faller för. Resten går ju att göra om! Det i nävsta är dessutom för litet, men där finns just inga grannar så man kan ju bygga ut!

Essviks färgskala är ju HYSTERISK! Lite tomtebo över det.

Läste just att Nävsta hade "träliknande plastgolv" - inte riktigt vår smak, nej...:D

• mammacatta

Tja, det är ju lite dött på vintern. KOmmer inte ut så många hus alls. Har flera kompisar som letet i ett år nu, och det är SVÅRT att hitta bra hus som man inte a)betalar överpris för eller b)måste renovera ALLT på.

• mammacatta

Vi hyr vårt nuvarande. Myrproblem och en GIGANTIsk backe är två minus men värst är att svåris bor 100 meter bort.
    Jag vill måla som jag vill! Jag vill klippa bort alla j*dra granar! Jag vill kunna beställa en grävare och dränera om jag måste - inte vänta på att h*lveetet fryser till! Jag vill att svåris inte bara dräller in, jag vill att hon FÖRVARNAR!!! (som hon fö lovade men inte höll. J*dra ljugare)

Så vi letar desperat! Nu har ju P jobb, och då får vi låna.

TJOHO!

• mammacatta

Jo, jag skulle inte bo i hus utan P. Det är han som klipper gräsmattan och skottar snö.
    Jag inreder.

• mammacatta

Det är lite mer än vad vi betalar som hyr ett hus. 8000 ungefär ligger vi på. Det skulle bli betyyydligt billigare att äga. Sådär 2500 billigare skulle jag tro...

Svar på tråden Äntligen fredag del 8