Inlägg från: mammacatta |Visa alla inlägg
  • mammacatta

Äntligen fredag del 8

Jämt när nån kommer med tugga/blås/gapa tipsen så tänker jag på en dag i spanien. Det var parad på gatan och i den ignick en skjutgalen borgmästare. Han hade en 1800talsmusköt som han pangade glatt hela praden fram. Våra spanska släktingar gav oss då rådet att öppna munnen på vid gavel för att så inte få tinnitus/nedsatt hörsel.
    :?:?:?:?:?

Är de från vettet? LÄTT 180db några meter bort och vi ska ÖPPNA MUNNEN?
    *suck*
    Men jag höll för öronen iallafall.

• mammacatta

Det brukar min morsa säga om mig, lite föraktfullt. Särskilt om jag "mästrar" henne med nåt hon inte vet. Hon tror nämligen att hon vet allt och blir ganska förbannad när hon blir motbevisad.
    (Hon kan vara ganska elak mot mig )

Ja, det är fragglarna.

• mammacatta

Tack för kramen. Nej, jag har inga tidp jag heller.
    Jag gör som gåsarna, skakar av mig. Jag kan inte förändra henne, bara mitt sätt att reagera.

Idag får man dricka vin. När får man börja? Dagen blir så mycket roligare med lite vin...

• mammacatta

Förresten, ska jag berätta om Vågen?
    Den är SÅ bra! Den visar idag 7kg mindre än när vi köpte den!:D:D:D

• mammacatta

En gås, flera gåsar.
    En fot flera fotar. (vet ni vad en kofot är? De heter kofotar i pluralis, därav gåsarna)

• mammacatta

Vilken ytterst gravid-osympatisk man du har Gable!!!
    Ta ett snack med honom - han ska ovillkorligen bli sympatigravid han åxå! Som min blev.
    Är faktiskt en riktigt sjukdom: cuvade. Betyder att han får magen, ont i bäckenet och brösten osv. Som en gravid kvinna.

I ett köpcentra nära dig: möjlighet till eufori. Som i att man får bränna lite stålars.:D:D:D:D

• mammacatta

Åh, hoppas hoppas hoppas!!!! Att äpv dyker upp i 08 alltså!

Jag har städat min mors hus idag. Hon ska hyra ut det i några månader åt en stackars familj som fått huset brand/rökskadat.
    Problemet är att de som hyrde innan är SÅ LORTIGA!! De hade inte ens tagit bakom spisen! Så vi hart städat en massa som BORDE varit städat. Jättekul.

Men nu dricker jag städvin och min man dricker städöl. Alltid trevligt!

Svar på tråden Äntligen fredag del 8