• Hilde

Äntligen fredag del 8

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 8

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

• Svar på tråden Äntligen fredag del 8
  • janos

Nu är det läggdags för en trött och sliten janos

Natti alla mina fredisar

• anne på grönkulla

Jo, jag tror att jag lär mig att äta bättre och det hoppas jag ju är långsiktigt. Men vin är ju gott..... och kaloririkt!

Men janos, lyssna på mc och tjejerna - om du är hungrig just nu så är det bebisen som behöver något!

Godnatt janos!

• äntligen på väg

Wow! Var inne och läste på din länk Janos och va häftigt det var, att man kan se precis vad som händer vecka efter vecka! Tänk så fantastiskt det är egentligen när en liten människa blir till!

• äntligen på väg

Vi hade lite kalabalik här hos oss igår.

Jag skulle ta sista sprutan igår och det är en speciell ägglossningsspruta som man ska blanda till själv (och som har en lite grövre nål till- det du Anne ). Det är oxå viktigt att man tar den på exakt klockslag.
    Jag visste att jag hade en förpackning med injektionen liggande i kylen och kände mig väldigt förberedd. Sen slog det mig igår em att det kanske var en öppnad förp sen förra gången . Visst var det så! Jag hade blivit ordinerad att ta två av tre ampuller i förpackningen och kvar i ampullen låg förstås en ampull . Tanken hade inte ens slagit mig att det inte var en ny förpackning!
    Har nog aldrig tidigare varit så tacksam över att bara ha omkring en halvtimmes bilfärd till Göteborg, där dom inte bara hade kvällsöppet utan dessutom injektionen på lager.
    Så efter att jag och maken råkat knäcka sönder varsin ampull så fick jag tillslut i mig rätt mängd på rätt tid.
    Så, efter all den här dramatiken, så måste det ju bli ett plus denna gången, eller?!
    (Ursäkta att det blev långt!)

• äntligen på väg

Är lite imponerad av mig själv oxå, för jag blev inte helt hysterisk, utan tog det lugnt och tänkte på att det inte skulle bli ett dugg bättre om jag fick panik eller blev fullkomligt rasande på mig själv. Jag lär mig

• mammacatta
    Vilken panik! Jag hade fått nippran och gråtit hela vägen in kan jag säga...

Men så är jag ingen lugn och balanserad människa.
    Utom när det gäller blod och död. Då är jag samlad som tusan.

Jaja. Nu ska jag hasa mig till mejlen.

Janos: Tandläkaren - du sa väl till att du är med barn? Plåtarna är ju röntgen, då ska man ha bly på magen!
  • janos

Jodå mc, jag var duktig och frågade innan det var dags för röntgen. Dom kollade bara "manuellt" och jag hade inga hål, som dom kunde hitta

• janos

Vilken historia äpv! Vad duktig ni är som behåller lugnet.

Vad händer nu? Vad blir nästa steg? Som jag sa tidigare, så håller jag "inte" tummarna denna gång, för då har det alltid gått dåligt och det vill vi ju inte ;)

Kul att du gillade länken

• janos

Mc, tänk vad det är mycket man inte får göra nu för tiden och mycket man måste tänka på för jämnan

Svar på tråden Äntligen fredag del 8