• pickolina

omega3

Omega-3 i kapselform är toppen för sådana som mig, som inte får i sig tillräckligt med nyttigt fett genom maten. Jag äter inte fisk, inte avocado osv osv... Så jag tvärtom måste äta kapslar för att få i mig tillräckligt med nyttigt fett. Vilket jag tex märkte på vikten när jag började med dem...

Jag testade Friggs förut men blev dålig i magen av dem. Jag blev rekommenderad Picasol Forte av en tjej som haft liknande problem när hon ätit flera olika märken men ej av just dessa. Fast det jag gillar mest med dem är att jag bara behöver ta en kapsel om dagen. Många tycker att PF är dyra men med tanke på hur mycket varje kapsel innehåller så blir dem inte alls särskilt dyra i jämförelse. Hur som, jag tycker att det är viktigt att slippa svälja en hel drös med kapslar så för mig är det värt det oavsett... :)

PF finns både på apotek och i hälsokosten, om du skulle undra... :)

• pickolina

M.G
    Mmm, det där pratade de om på Oprah förut... De "lurar" konsumenterna. Även om fettet i sig är nyttigt, så fort det står "härdat" eller "delvis härdat" så är detta nyttiga fett inte längre nyttigt...

• pickolina

Ja jag vet inte, men jag skulle inte vara orolig för gifter osv om jag köpte ett "bättre" märke av omega-3 kapslar.

Jag köpte linfrökapslar förut men de var dyra och smakade apa...

Nu äter jag "Picasol Forte" och jag är jätte nöjd med dem...

Kapslarna (oavsett märke) är uträknade efter dagsbehovet, så jag tror personligen inte att det räcker att bara äta dem vissa dagar i veckan...

• pickolina

Nej om man äter fisk varje vecka osv så är det inget man har något jätte behov av... Tillskotten är väl mer för sådana som mig, som inte äter fisk, inte avocado, sällan nötter, inte anv olja i eller till maten osv osv... Jag får inte i mig tillräckligt med nyttiga fetter av min kost helt enkelt... ALLA behöver ju naturligtvis inte tillskott på omega-3. Men så är det gällande alla tillskott på vitaminer och mineraler osv... Vi i västvärlden överkonsumerar dessa.

• pickolina

Jag kan säga så här.. Jag har ätit ganska uselt hela mitt liv, ensidigt och onyttigt... De har testat mina värden ett antal ggr och jag har inga brister... Så varför alla människor springer runt och öser i sig en massa tillskott kan jag undra över... ;) :D

• pickolina

M.G
    Vad hemst! Vet du, jag har faktiskt funderat på det där.. När man kollar på den engelska tv-programmet "du är vad du äter" så har ALLA olika brister, som dyker upp efter labbtest. Men den svenska sjukvården verkar nästan aldrig hitta några brister hos folk.. Så mycket bättre tror inte jag att vi äter. Då är frågan, har svenska sjukvården för låga krav, det engelska programmet för höga krav eller något mitt i mellan? Hur ska man veta liksom?

Jag funderar faktiskt på att testa ett tillskott som inte är i tablettform, eftersom kapslar tas upp bättre... Så får man se...

Tack för ditt svar! :)

Det här med härdat och delvis härdat tycker jag är knepigt.. Eller näää, jag vet ju att det är så..men alla vet det säkert inte och så skriver dom div nyttiga fetter och så går folk på det.. :( Trist!

Svar på tråden omega3