• M.G

omega3

Getingen - Sa läkaren att du skulle äta margarin? Det är verkligen inget bra fett!! Skrämmande att de inte vet bättre!

Här kan man läsa om margariner: www.utbildningscenter.se/dokument/nyhetsbrev2.pdf

Jag tror de flesta av oss inte får i sig tillräckligt med Omega3.
    Jag köper alltid vitaminer som har GMP standard eller hos tex. Homeopaten. Köper aldrig billigare hälsokost. Jag vet tex. att en del Omega 3 kaplsar kan vara från laxar som simmat i orent vatten och då är det ju inte så bra att äta kapslarna heller.

• M.G

Pickolina - Ja visst är det!
    Jag känner själv också vilken skillnad det är sedan jagbörjad med kosttillskott för 7 år sedan. Även om jag kan vara trött blir känner jag mig ändå mycket starkare om du förstår...inte lika 'död'.
    Jag har även märkt så mycket annat som jag aldrig tänkt på att det kunde bero på vitaminer. 70-80% av våra sjukdomar och krämpor beror på det vi stoppar i oss så...
    Nä då svenska sjukvården hittar något fel på oss så är det redan så illa.

Ja, det är definitivt inte lätt att veta när det blir överdrift. Jag har läst mycket böcker av näringsforskare så det är lättare att bilda sig en egen uppfattning. Det står alltid olika saker i tidningarna så ska man tro på allt som står där blir man knasig. Ena stunden är något jätte bra och nästa inte alls.
    I början när jag började bli intresserad av kost och näring höll jag på bli tokig, men nu känner jag nog att jag hittat en relativt bra balans. Jag skulle vilja äta bättre men har inte tillräckligt med ork för det just nu men jag har kunskaperna så jag kan välja bort det jag tror är sämst i alla fall, eller åtminstone äta sån´t så lite som möjligt.

Det du säger om fett är helt rätt, många blir nog lurade. Ta bara Becel som läkarna säger är så bra mot hjärt och kärl sjukdomar! Man blir mörkrädd!

Ha det bra!

Svar på tråden omega3