Inlägg från: Hemlig brud 07 |Visa alla inlägg
  • Hemlig brud 07

ska sätta mig ner & skriva ett brev till arn *lurad* varning för handelskompaniet !

Är inte så insatt i detta men jag har hittat på den gällande lagen

rixlex.riksdagen.se/htbin/thw/{BASE}=SFST&${THWIDS}=1.31]1167307351126370&${HTML}=SFST_DOK&${TRIPSHOW}=format=THW&${THWURLSAVE}=31]1167307351126370

hoppas du hittar något där. Annars så lusläs www.konsumentverket.se de har mycket tips och råd - om man hittar rätt.

• Hemlig brud 07

Och det fungerade inte. jag kollar vidare

• Hemlig brud 07

Gör så här för att få tag på lagen.

1 gå till www.riksdagen.se klicka på lagar
    2. i texten som kommer upp klickar du på Svensk författningssamling (SFS)- en länk
    3. Sök på konsumentköplag, sedan är det 1990:932 som är den som gäller idag.

• Hemlig brud 07

Det är rätt lag. SFS 1990:932 heter den lagen så det är rätt. Läs på och skriv ditt brev.

• Hemlig brud 07

Verkar som att paragfraf 16-24 är något för dig.

• Hemlig brud 07

Om du har det nedskrivet vilka datum ni varit i kontakt med dem så är det bra att specificera dem.

Det kan vara bra att även spcificera de punkter som avviker. Ex badkarsmöbeln vad var det som inte var som det skulle?

Och glöm inte att skriva att ni vill ha svar inom 10 dagar - om ni inte hör av dem så kontaktar ni ARN.

• Hemlig brud 07

Skriv ut den anonsen innan den försvinner! Allt ska sparas vid ev mer stridigheter.

Svar på tråden ska sätta mig ner & skriva ett brev till arn *lurad* varning för handelskompaniet !