Tack Vegetarian
Ja, det känns bättre idag. Är lite hungrig, men faktiskt inte sugen på mat eller nåt godis alls! :-O Känns HELT otroligt! :-O Men hungrig är jag. Väntar på att klockan ska bli runt tolv så jag kan sätta i mig nästa påse. Vanilj och jordgubb var då inget för mig (köpte tio påsar förra måndagen, men fick avbryta vid onsdag till lunchen). Men kakaomint duger, och kakao och capuccino tycker jag allt är godast Ska väl ta och gå en långpromenad efter lunch, men jag har inte sovit klokt så igår när jag gick en långpromenad höll jag på att svimma :-O Lär nog bero på "maten" (kanske man borde säga drycken?) och sömnbristen. Ingen höjdarkombination. Men när jag gått ner allt jag vill ha så ska jag klippa mig och köpa en helt ny garderob! Det är inte så illa Sen när jag har fått hem min nya pålle (var tvungen att ta bort min förra i november pga VÄLDIGT sällsynt sjukdom ) så ska vi ut och ränna i skogen, så då får jag lite omväxling på motionerandet. Börjar bli lite trist att gå längs vattnet. Drömvikten är väl 50 kg, men det lär väl ta ett bra tag att gå ner så mycket. Ni som har gått ner runt trettio kilo på hel kur, hur lång tid tog det och hur mycket motionerade ni, om ni motionerade? Vill vara någorlunda slank till första maj iaf. Oj vad jag längtar tills jag kan få sätta i mig en toast! Det är det jag längtar efter. Men när jag väl är nöjd med min vikt och ska börja äta så har jag gjort en liten plan, nyttig mat förutom på helgerna. Minst 30 minuters promenad i rask takt (det lär väl bli mer, men vissa dagar har man ju mycket att göra) eller 60 minuters ridning per dag. Lördagsgodis är bra regel för vuxna och barn, så sånt gott blir det bara på lördagar. Mycket sallad och fullkorn (till bröd lär jag nog ändå köra Pågens "Äntligen"). När jag slutar med hel kur kommer jag bara äta lunch och två påsar per dag till en början, då ska jag äta lite nyttigt + ett äpple. Jag tycker inte det låter så tokigt, dessutom är jag vegetarian, så fet fisk eller kött äter jag ändå inte, utan endast quorn och soja! Åh vad jag längtar efter att få äta! Dom andra i huset åt ju pizza igår! Mozzarella pizza! Huh! Sen satt en kompis och smaska i sig en hel påse jordnötsringar, en hel påse ostbågar, ett vaniljhjärta och cola. Då trodde jag att jag skulle börja grina. Men jag ska INTE äta! Är det värt det? NEJ! Jag drömde om att jag skulle värma en mozzarellapizza till en kompis i natt, så åt jag bara körsbärstomaterna utan att tänka, och sen blev jag ledsen när jag kom på att jag hade ätit dom. Ni anar inte hur glad jag var när jag vaknade och kom på att det bara var en dröm!