• Jallle

Cambridge Kuren

Nej det är väl inte det Men man kan ju ta i små mängder Kanske 1 hg per vecka eller nåt sånt
    Skulle gärna vilja ta och undvika godis HELT till jag har begett mig till danmark i sommar. Det blir bilsemester, godis är ett måste då för mig!

• Jallle

Davesbrud välkommen
    Jo nog är allt dom första dagarna jobbigast.
    Kollade på eniro hur långt jag går per dag (när jag går långpromenad) 10,2 km! Känns bra Men jag blir dock väldigt svettig, särskilt eftersom jag går med tröja, tjocktröja och vinterjacka

• Jallle

Vegetarian: Jo jag hoppas på det! Jag vill ha mat! Jag har ju hittat en massa god och NYTTIG mat Fast alla klagar på mitt humör, när jag berätta att jag hade gått ner 6 kg (även om det mesta är vatten, men jag har ju rört mig så pass mycket, så lite fett måste det vara) så fick jag kommentaren "DET ÄR JU INTE KONSTIGT ATT DU HAR PMS DYGNET RUNT!"
    Jaa, min gnäggis är jättefin!

Hade dans idag 90 minuter! Och jag är så trött (särskilt när jag gått så långt, jag måste gå direkt efter lunchen, annars så orkar jag inte gå), och dansen ligger precis innan middagen! Kom nyss hem från bion, vad irriterande det var med alla som hade godispåsar som prasslade! Och sen när jag skulle betala biljetten, så luktade det av godis, popcorn, sånt är baconsnack, och nu har dom börjat sälja sånt där gott vitlökssnack på bion(för oss vegetarianer), behöver jag nämna att jag var nära att ta livet av mig?
    Men när det har gått så här bra så tänker jag då inte ge upp! Även om jag måste erkänna att min andedräkt lär få folk att svimma!!

• Jallle

Vegetarian: Haha, det gick bra i början av dansen, sen så gick det inte så bra när vi körde utan musik. Men det gick bättre när det var musik på. Nu blev jag så hungrig så jag sprang till köket och drack två (vanliga glas, inte stora glas) vatten. Så nu har jag ju självklart hicka. Inte lite heller. Och jag är inte så överförtjust att leva på vatten, har haft "kraftig" (eller vad man ska säga) anorexi, då jag kunde leva på endast vatten i över en vecka. Så nu sitter jag och är jätteirriterad över hickan och väntar på att få somna så jag kan vakna imorgonbitti. Ush, hur ska man göra sen för att hålla vikten? Förutom rätt mat och motion, någon som har några tips? Jag har ju ingen konsulent som kan lära mig, eller har fått papper av en konsulent och så, men jag träffar henne inte. Men nu ska jag ta min hicka och må dåligt, för det gör jag av denna förbannade hicka!

• Jallle

Vegetarian: Haha ja det är väl det som är grunderna :) Ja precis! Får väl bli så att jag börjar äta lunch sen när jag är nöjd med vikten, och så cambridge till middag och frukost (eftersom lunchen känns mer "näringsrik", låter ju som skitsnack, men lunchen är ju godare. Åh vad jag är dålig på att förklara! men ni fattar!), lunchen hinner man ju förbränna eller vad man ska säga Sen så efter någon/några veckor (Hur länge ska man hålla på så?) så lägger jag på frukost, och middag, och så nyttiga mellanmål på det. Låter det dumt eller bra? Herregud, jag har haft hicka i en timme nu!

• Jallle

Vegetarian: Jag tror det! Den är fortfarande kvar, mår illa av den också! Vill bara somna, men jag blir inte trött!

Du får jättegärna dela med dig sen!
    Men du är stark, du ska klara det här! Jag har också ett speciellt förhållande till godis, vart överviktig hela mitt liv, sen fick jag anorexi, men nu har jag gått upp allt igen. Men nu ska jag gå ner, och så ska jag hålla mig på den vikten!

• Jallle

Var bara tvugen att säga att efter lite mer än två timmar har hickan försvunnit Och nu ska jag sova. Första cambridgeveckan börjar gå mot sitt slut, får handla mer senast på månad. Och imorgon ska jag kämpa för att inte äta lördagsgodis. God natt på er allihopa!

P.s Förstå vad duktiga vi är allihopa! Vissa av oss har ju gått ned otroligt mycket!

• Jallle

(observera att jag inte tänkte på mig själv där, utan på er som gått ner över 10 kg )

• Jallle

Vegetarian: Kaffe! Jag vill ha kaffe/the, med mjölk i. Och så fika till det! Och så är det ju lördag idag, så får man inget lördagsgodis. Fy fasen!

Peppkram till alla!

• Jallle

Ja jag får väl göra det
    Jag är så extremt godissugen! Men jag SKA härda ut! Och jag har ju snart genomlidit min första vecka! Sen när jag är är färdig med kuren kan jag äta godis med gott samvete (inte i mängder alltså, utan då och då, så länge jag äter bra mat annars och motionerar) Jag höll på och dö idag när jag gick förbi Mc Donalds! Visserligen är jag vegetarian (dom har inget vegetariskt alternativ på Mc Donalds, möjligtvis om dom har kvar den där salladen, men då gör jag hellre en sallad hemma för den var så äcklig), men pommes tackar jag inte nej till! Och chokladmilkshake! Och dip. Annars är jag ganska glad över att jag inte har vart så hungrig idag Vaknade senare än vanligt (nån gång runt 09:20), drack frukost, gick på långpromenad i (hör och häpna!) nästan tre timmar(!!!), sen så såg jag på film, nu har jag vart på stan och så åt jag min lunch för jag började bli hungrig Avtar hungerkänslorna lite med tiden eller var det bara för att jag vakna senare än vanligt?

Vegetarian och Mia.Maria: Det har ni rätt i båda två!!!

Svar på tråden Cambridge Kuren