• vegetarian

Cambridge Kuren

Hoho tjejer!

har avverkat ett kalas med släkten här hemma idag och det gick super. Nu lagar sambon pizza *dreglar* hans pizza är verkligen en höjdare *gurglar*. Sen ska vi ha en spelkväll med barnen och PS2 med gottgott. Jag får shakea min bananshake och låtsas att det är en av godisskålens skumbananer som hamnat i mixern

Buslinna: jag missförstod eller läste slarvigt eller nåt... men mitt i månaden har man ju ägglossning och då kan dessvärre samma fenomen inträffa... "Smala" personer kan ju lättare l´ägga märke till detta, är man lite mullig kanske det inte gör sån skillnad utseendemässigt iaf

PennyLane: jag började också 2 januari så jag är väl i så fall lika färsk som du jag tycker du ska rådgöra med en konsulent - det låter i alla fall inte (i mina öron) som en super idé att ck:a fram till dagen innan och sen supa skumpa (alla vet väl hur man blir av skumpa på fastande mage??)låter inget bra. Jag skulle nog i så fall köra en variant av ditt första förslag och sedan återgå till ren kur/kombinerad efter möhippan OM jag skulle offra min kur för en dag Lycka till och hoppas du får skoj!

• vegetarian

drömbrud - det är ju jättebra att snitta 4 kg per vecka .

Att gå ner 2 kg i fett per vecka är INTE dåligt ! jag tror att det är svårt att tappa det med bara träning och kost - i alla fall i flera veckor i rad...

jag är glad om jag går ner 1,5 kg i veckan och tycker det är så skönt att veta att man får i sig alla näringsämnen samt slipper ta "lite" av mat. Jag vet dessutom många som går kombinerad kur som tycker att det faktiskt var enklare att avstå helt från att äta än att äta lite. När man är ur ketosen blir man HUNGRIG!

Så kämpa på mina ck-vänner!
    imorgon är det dags för vägning för mig

• vegetarian

PennyLane:Låter som du har koll på hur du ska göra , en möhippa går ju inte i repris heller...
    Du verkar ha rasat en hel del dessutom! Spännande att få höra hur det går imorgon!

• vegetarian

Nya värden idag! -2,8 kg

Signatur: Vegetarian
    Start datum: 070102
    Längd:174cm
    Start vikt: 92,8 kg
    Aktuell vikt: 85,5 kg
    BMI:28,2
    Mål: 70kg

• vegetarian

Urk! Min konsulent "lurade" på mig en grönsakssoppa senast med motivationen att den var lite kryddig och god. Så jag lät mig övertalas...Men fy j***ar vad vidrig !!!! Tycker JAG Så jag fick inte i mig, kände kväljningar hela kvällen och fick ta en annan shake
    Tycker hon är skyldig mig en ny påse...

mastermind: Tack! Kul att se dig i tråden Kör du kombinerat nu eller rent? Roligt att du gillar smakerna från england. Toffie...nja, låter lite i sötaste laget för min smak - men å andra sidan vet man ju inte förän man provat

Buslinna: jag är nöjd med resultatet och hoppas kunna fortsätta att tappa runt 2 kg i veckan men vet att det inte kommer bli så.. Jag stod ju still ett tag, gick ner LÅNGSAMT sen dippade jag vissa dagar 0,5 kg. Men jag vet inte om mina resultat kan räknas till "snabba" inte om man jämför med vissa här!

Drömbrud! Härligt och grattis till nedgång!

PennyLane: hur har det gått idag?

• vegetarian

Drömbrud: jag har tänkt ung lika ´med att övergå till GI-mat sen Men är lite novis, ska ta denna tid till att hitta bra recept/förslag på mat man kan laga lätt mm. Borde ju vara bra mat för hela familjen? Har du ngt tips om bra sidor på nätet??

• vegetarian

Då kommer det bli extra kul nästa vecka ist PennyLane!
    Du har ju gått ner jättefint totalt på denna tid! Kul!!!

• vegetarian

WOW Drömbrud!!

GRATTIS!!

Både till resultat och ringen...*avis*

Själv ligger jag ca 5 kg "efter" dig och längtar till jag kan skriva den vikten i tråden.

• vegetarian

Hoho!

Idag på eftermiddagen började jag sakna att äta (det sociala) . Sambon och jag pratade om hur mysigt det ska bli att lämna lillan första gången för att gå ut på resturang. Jag blev så sugen på både god mat och att spendera en kväll utan barn med att bara kunna sitta o prata med sambon utan att ständigt bli avbruten. Lovely. Jag började intala mig själv om att jag skulle börja trappa upp, köra kombinerat och sambon tyckte det lät jättebra! men jag tog mig en åktur i bilen en halvtimme innan mitt möte med konsulenten och kom fram till att DETTA är mitt problem:
    Jag väger nu mindre än vad jag gjort på över tre år och alltid när jag går ner till, vad jag tycker, är ok (dvs att jag väger mindre än innan) så tror jag att jag kan börja äta som vanligt igen. Sen går jag sakta men säkert upp igen. Jag jämför hur jag ser ut/väger med det som jag nyss kommit ifrån men förbiser att jag fortfarande är direkt fläskig!
    Jag tog mig i kragen och fattade beslutet att fortsätta på ren kur - det går ju så bra! varför sluta nu?
    Blev urpeppad av konsulenten då jag handlade mina påsar så nu är alla tankar om resturangbesök jämnade med marken De får gärna ploppa upp om sådär 10 kg..

Jo, jag FICK en ny påse som tröst för att hon lurat på mig en äcklig grönsakssoppa förra veckan

• vegetarian

jag har också hört 5kg per stl, men har ingen säker källa. En kompis som har kommit ner till "normalvikt" efter att ha kämpat ett bra tag med ck påstår att det stämmer för henne

Gällande cm i midjan står det på "toppforms" hemsida att det brukar vara en cm i midjan per kg. Där rekomenderar dem tom att man mäter midjan ist för vägning om man lätt blir fixerad av vågen *ser oskyldig ut*

Ja, tjejer, vi får peppa varandra att ÄNTLIGEN kunna få njuta av att vara SMALA. Även jag sällar mig till er som aldrig har varit "smala". Dock har jag varit väldigt kraftig bla pga att jag tränat mycket, men nu är det mesta fläsk - tyvärr... Har aldrig varit "nätt" , bara STOR
    Jag tänkte också så ikväll; att nu SKA jag bli smal - denna gång i livet, ja, j*vlare mig!!!

Svar på tråden Cambridge Kuren