Inlägg från: jagärsåkär |Visa alla inlägg
  • jagärsåkär

Budget på bröllop??

vi hoppas kunna hålla 100 000 och har 100 gäster. Men vi vet inte hur många som kan komma, så vi kanske blir 80 - 90 gäster och då kommer kostnaden sjunka lite. Men de största posterna verkar blir fotograf (väntar på mail för att se kostnadsförslag...) och extra grejer som limousine till gästerna, kanske en dansgrupp, live band,...

Mat & dryck landar på 52 000 ungefär. Tycker det känns som ett bra pris, då kan vi lyxa med annat. Men säker kan man inte vara förrän efter bröllopet när allt är betalt.

Jag vill låta mamma sy klänningen och binder egen bukett. Bröllopsresa önskar vi oss av föräldrarna. Det är de kostnader vi försöker hålla nere. Ringarna kommer bli dyra.

• jagärsåkär

Vi ville sätta gränsen vid 100 000 men det kommer inte gå... Det blir runt 130 000.

För det får vi:
    middag & dryck för 100 gäster på slott (60 000)
    Vackra ringar
    Superbra fotograf
    en brunch för 100 gäster dagen efter
    limousiner fr kyrkan till festen för alla gäster
    kanske live band, inte säkert
    dansgrupp som uppträder, inte heller säkert
    tårta
    min klänning + tärnornas syr mamma
    inbjudningskort, menyer osv.

Och det som inte ingår är bröllopsresan som vi önskar oss av mina föräldrar. Samt lite accessoarer osv som jag inte kom på just nu.

Största posterna är: mat & dryck, fotograf o ringarna. Resten är förhållandevis bra pris på.

Svar på tråden Budget på bröllop??