• malle_1

Skule ni våga?

Min blivande har ansvaret för transport mellan kyrka och festlokal (båda sjönära). Han meddelade glad här för ett tag sedan att han kommit på att vi skulle åka vattenskoter! Min första reaktion var att det inte går i klänningen och att jag skulle betala en hel del för hår och smink som jag inte ville riskera...

men nu börjar jag ändra mig. Vore ju rätt tufft och jag kan ju byta klänningen till en kort vit sommarklänning just för färden.

Vad tror ni??

• Svar på tråden Skule ni våga?
  • Gift & Lycklig

Jag skulle inte våga, men visst låter det som ett tufft och annorlunda alternativ - om det inte spöregnar den dagen förstås... Just vattenskoter är kanske väldigt mycket ni, någonting som ni har gemensamt?

• ssart

Tja, jag har aldrig åkt vattenskoter, så om jag var du skulle jag göra en test-håruppsättning och egen sminkning och testa att åka med det och se vad som händer.

Och vid eventuellt regn????

• 4:e Maj

Later vagat men skoj! Antar att ni bade kunde byta om lite snabbt pa toaletten till de kladerna ni aker i. Vad gor ni om det regnar?

• viktualia

Näpp!

Jag skulle INTE våga... tänk att komma till sin egen bröllopsfest efter ett ofrivilligt dopp!

Näpp, det säkra före det osäkra en sådan dag!

/Vickan som tillsammans med maken åkte amerikanare från vigseln till festen

• malle_1

Om det regnar får vi skippa det - då behöver vi inte ha någon transport. Ju mer jag tänker på det tycker jag att det känns roligt. Klädbytet blir inga problem - det jag är mest rädd för är om vi skulle trilla i så att huvudet kommer under vatten..

Jag skulle sitta bak på en som han kör.

Alternativ är vår motorbåt men det känns inte så speciellt...

• Ellte

Ah gud så coolt! Vad gör det om du får lite vind i håret och vattenstänk i sminket? Ni är nygifta, ni är lyckliga, fotona är tagna och ni ska fira och festa! Hur häftigt som helst med ett brudpar som törs leva lite och inte bara tänker på att mascaran ska sitta perfekt och kavajen inte vara skrynklig!

• malle_1

Ellte: precis så känner jag; vi är fotade och vigda och har bara festen kvar!! Vi får väl öva lite innan..

• ssart

Ja du malle_1, då får du väl väga coolheten i att åka skoter mot risken att "allt känns förstört" om ni trillar i vattnet. Jag skulle bara välja att åka skoter om det kändes ok ändå att ramla i. Bröllopet får inte vara "förstört" då, då är det inte värt risken.

Om du har en väldigt uppsatt frisyr, utan lösa lockar, då spelar nog ett ofrivilligt dopp inte så stro roll. Har du däremot helt eller delvis utsläppt hår så kommer du se helt dränkt ut... Som sagt: testa!

• Tossi

Jag tycker det låter asgrymt!
    Tycker att ni ska köra på det, är ju bara en rolig fest kvar, och om du byter till en annan klänning under färden borde det ju egentligen inte vara några problem.
    Ha bara en plan B vid regn.

• KatarinaT

Äh, ni kan ju börja köra lite saktare och känna efter hur det känns. Om det känns bra är det ju bara att köra på! Tror ju knappast ni kommer göra några snäva svängar i full fart, båda vill ju komma torra till festen =)

Svar på tråden Skule ni våga?