• malle_1

Skule ni våga?

Min blivande har ansvaret för transport mellan kyrka och festlokal (båda sjönära). Han meddelade glad här för ett tag sedan att han kommit på att vi skulle åka vattenskoter! Min första reaktion var att det inte går i klänningen och att jag skulle betala en hel del för hår och smink som jag inte ville riskera...

men nu börjar jag ändra mig. Vore ju rätt tufft och jag kan ju byta klänningen till en kort vit sommarklänning just för färden.

Vad tror ni??

• Svar på tråden Skule ni våga?
  • fru Vargtass

Jag tycker att det skulle vara jättehäftigt! Jag har oxå varit lite inne på vattenskoter, men hos oss är det tvärtom jag som gillar idén mer än min sambo. Jag har åkt en gång. Tror inte att risken att trilla i är så stor, jag tycker att man satt ganska stabilt så länge man kör rakt fram och inte svänger för häftigt. Stänkte inte nåt att tala om heller, mer än att man fick en rätt rejäl våg över fötterna när man saktade in. Men håret kan nog ta stryk om man har en "känslig" frisyr och drar på fullt.

• fröken Inga

Jag skulle inte våga.Skulle gärna åka vid ett annat tillfälle, men på bröllopet har man lagt ner stoora pengar på sånt som förstörs av vind o vatten.

• malle_1

Skall ha en rätt stram frisyr och inga lockar som riskerar att "blåsas ut" så det skall nog gå bra.

Tycker att det roliga överväger nu när jag har funderat på det lite med hjälp av alla inlägg här. Nu skall jag hitta en fin knäkort vit sommarklänning och en skojslöja som det inte gör något om den blåser loss..

•  Miss Cee

Tycker att motorbåt låter absolut tillräckligt speciellt. Det skulle jag välja.

...

Själva har vi problemet att det är för långt för häst och vagn, vi har inte råd med någon cool hyrbil, jag vill inte åka limo, han vägrar amerikanare (det alternativ vi kan få gratis!) så det återstår vår egen Nissan Primera för oss.. JÄttekul :/

• Telemarkgrrl

Aaaaaaah, vad coolt, klart ni ska åka vattenscooter!

• ssart

malle_1
    Coolt! Hoppas ni får ett härligt bröllop och skrattar gott åt alla eventuella ofrivilliga dopp eller stänk!

• malle_1

ssart: Tack - får väl ha med mig ett nödkit med smink och hårakut om vi skulle tippa.

• TheBride

Miss Cee/

(förlåt för att jag stjäl tråden, TS)

Vi har också lite samma problem. Det tar 45 min med häst och vagn. Men vi tänkte antingen åka från kyrkan med vagnen och byta till hans bil mitt på nånstans, ev att vi gör tvärtom; kör iväg i bilen och överraskar gästerna med att ankomma i häst och vagn. Det sista är kanske mest kul.. bättre att byta upp sig än ned sig! Ni kanske kan göra något liknande?

• Afrodite 4/8-07

Absolut det vore skitkul.
    Om man plurrar i så är det bara bonus känns det nästan som.
    Får väl ladda upp med vattenfast smink och en extra klänning. Gu vad kul. vilket minnde. defintivt att jag skulle göra det om jag hade möjligheten.

• malle_1

The Bride: det är ju rätt ofta som man inte ser närbrudparet åker från kyrkan men när de kommer till festen står gästerna och tar emot så det är ju kul att sätta in krutet där.

Från kyrkan tycker jag att man kan åka hur som helst...

• ssart

Miss Cee
    Vilken utomordentligt smart idé att ta häst&vagn en del av vägen!!! Framför allt är det mysigt och kul för er. Mitt tips är absolut att bara göra sånt som NI njuter av och uppskattar och tänka mycket mindre på hur det uppfattas av gästerna. Det är ändå ert bröllop och ingen föreställning/show

• Pillisen

Det låter super häftigt att åka vattenskoter. Go for it!

• Vinterbrud feb -07

Räkna med att bli ordentligt blöt bara.. =)
    Jag vet ett par som åker vattenskoter på sina bröllopskort. Korten dog de dock dagen efter sitt bröllop.. Otroligt fina bilder!
    Ska se om jag hittar länken till bilderna!

• malle_1

Tack vinterbrud - vore jättekul att se!!

Svar på tråden Skule ni våga?