• itzy

nu blir det en kopparspiral

Jag har en, är bara 18 år och aldrig fött barn men jag tål inte hormoner, har testat många piller och mår dåligt av allt.

Det gjorde riktigt ont att sätta in den, men det var över på några sekunder. Sedan kände jag mig öm och blödde lite i någon dag, men det är ju väldigt individuellt. En del kan känna av ett par vackor, andra inte alls.

Innan spiralen hade jag pyttelite mens ungefär 3-4 dagar i månaden, nu är det 5-7 dagar, varav 1 med MYCKET blod, vi snackar byta tampong en gång i timmen. Mensvärken blev också värre.
    Men som sagt, hur det blev för mig behöver det ju inte bli för dig! Jag tycker iallafall helt klart det är värt den extra mensen och värken, sååå skönt att slippa hormonerna!

• itzy

Man kan få småblödningar i början, men jag fick inga.

Mensen och mensvärken är ju det som ökar för de allra flesta, därför rekommenderas den ju INTE för dem som redan blöder mycket. Det sköna är ju att den inte påverkar något annat i kroppen:)

• itzy

Värt att prova, det är ju helt gratis att sätta in också;)

• itzy

Det känns ju inte.

Har faktiskt funderat på det där, och jag tycker det är mer skumt att trycka i sig hormoner på olika sätt som ger alla möjliga konstiga biverkningar. Av alla jag testat har jag haft migrän, halsbränna, mens JÄMT, gråtattacker, depperession och världens j*vligaste humör.

Så nej, jag tycker det är bättre att ha ett föremål som inte märks och bara påverkar kroppen lokalt.

• itzy

Nix, han har ALDRIG kännt trådarna.

• itzy

Spirelen sitter ju inuti livmodern vilket gör det lite knepigt att sätta in, men men rekommenderas att ha 2 ipren/ibumetin (ej alvedon!) några timmar innan.
    Det går fort, var lugn! :)

• itzy

nu skräms du, cystan hade väl knappast med spiralen att göra?!

Svar på tråden nu blir det en kopparspiral