nu blir det en kopparspiral
jag hade spiral i 5 år, satte in den pga av samma problem som många andra, dvs att p-piller gör en helt knäpp å ledsen och ville inte stoppa i mig hormoner mer. min dåvarande pojkvän kände dock av den så att jag fick klippa av trådarna två gånger innan han var nöjd! detta medförde nu när jag skulle ta ut den efter den rekommenderade 5årsperioden den sitter inne att de inte fick ut den! så det blev ultraljud för att försäkra sig om att den fanns kvar, vilket den gjorde,och till slut efter mycket petande och letande togs den ut. det krävdes två läkare för att hitta den inklusive en läkarkandidat så jag kändemig lite uttittad... Det tråkiga var att de även upptäckte en cysta på en av äggstockarna som jag nu ska opereras för. lite läskigt men bra att den tas ut innan den gör ont och att det inte är malignt i den. Jag tyckte spiral var toppen även fast mensen blev mycket längre och rikligare. jag fick även blödning vid ägglossning som jag inte hade haft innan och inte nu heller när jag har tagit ut den. men jag kan klart rekommendera det trots detta. nu kör vi med kondom men det är rätt trist i längden.