Inlägg från: Fru Cinderella |Visa alla inlägg
  • Fru Cinderella

Hur och vad har ni för budget?

Vi har inte heller gott om pengar.. min mor kommer betala middagen för 52 personer på ca. 25.000 så vi tar hand om det andra.. vilket kommer gå på ca. 15.000

Har lagt undan 1600kr i månaden sen i novemeber. Lägger även undan allt vi får över i slutet av varje månad och om vi kan undvara.. kommer behöva ta lån på 3000kr till fotografern som vi betalar tillbaka över sommaren till en släkting. Frisören tar vi på faktura o betalar månaden efter bröllopet på 1600kr.. så det blir tajt men det går...

Försök sortera ut vad som är viktigt för er, är det de tryckta servetterna eller det specialgjorda riset i era färger.. stryk det som känns mindre viktigt... lycka till

• Fru Cinderella

Just ja.. gifter oss den 28 april föressten

• Fru Cinderella

Jo, det är sant. Fast jag har märkt att ju närmre bröllopet man kommer ju mer inser man vilka detaljer som är viktiga för en o inte

• Fru Cinderella

JessicaZ

Så länge det är enligt rimliga ramar för sig själva och sin egen ekonomi så drar man ju inte på för mycket. Om det bröllop ni planerar är något ni har råd med och vill göra så kör på det.

Tror att alla oavsett budget någon gång i planeringen bara vill släppa allt o dra utomlands ;)

• Fru Cinderella

JessicaZ

Ingen fara.. vet att tonen ang billiga vs dyra bröllop på BT kan bli lite barsk emellanåt.. själv tycker jag bara det är viktigt att man gör saker utifrån positionen man själv har.. ;)

Svar på tråden Hur och vad har ni för budget?