• Sofia08

Hur och vad har ni för budget?

Halloj tjejer!
    Jag undrar hur mycket ni spara varje månad och hur ni har kommit fram till en rimlig budget..?? Vi planerar att gifta oss nästa sommar (aug-08) och jag tycker det är lite svårt att veta vad allt kostar. Vi räknar med att bli ca 70 pers. Dessutom är jag student, så det är lite tajt ekonomiskt...Är rädd att vi inte kommer hinna spara ihop tillräckligt med pengar. Räknar iofs med att få ganska mycket hjälp av mina föräldrar, men ändå..
    Man kan ju inte räkna med att de ska stå för allt. Hur gör ni?

• Svar på tråden Hur och vad har ni för budget?
  • Sofia08

Tack! Ja, det är verkligen svårt att "sortera ut" vad som verkligen är viktigt. Jag behöver verkligen inte ha nåt jättepampigt bröllop, men samtidigt så vill jag inte snåla för mycket heller. Det är ju ändå, förhoppningsvis, en gång i livet som man kommer att göra detta. Vi har ju ganska lång tid kvar, så jag tycker att det borde gå...

• Sofia08

Oj!! Tur att ni kan lägga undan så mycket pengar när det kommer att bli ett så dyrt bröllop. Ja, det är en väldans massa pengar, men tänk att det förmodligen är den dyraste festen man någonsin kommer att ha. Jag räknar med att vårat kommer att gå på ca 70000. Iofs 18 månader kvar, men det är tufft när man är student. Tur att min M2B tjänar bra och att jag har föräldrar som hjälper! Skulle ju vara tråkigt om man får skjuta fram det pga av ekonomin, eller skära ner på något som man verkligen vill ha! Det är bara att kämpa!!!

• Sofia08

Jag tycker att det är helt ok att ha ett dyrt bröllop om man känner att man har råd, eller , vill ta sig råd med det.
    Det jag tycker är mest imponerande är de som klarar av billiga bröllop. Jag satt och räknade lite löst igår och har redan kommit över 50000, och då är inte fotograf, hår och smink medränknat, som ändå är stora kostnader....Vad lätt det drar iväg..
    JessicaZ: ha ingen ångest! Vill och kan ni ha det så dyrt så varför inte? Har du ångest kan ni lika gärna dra utomlands

• Sofia08

Vad duktiga ni är som spar!! Ja, vi får ju också sätta igång med det nu. Vi räknar också på att vara ca 70 pers och jag räknade lite löst och kom upp i ca 70000. Vet inte hur mycket vi får från mina föräldrar än,och jag tror inte vi får nåt från min fästmans familj.

• Sofia08

Vi kommer också ta en tur till tyskland och handla dricka. Tror att man spar mycket på det. De största utgifterna kommer ju definitivt att vara mat och dryck. Men jag pratade med en väninna som skulle betala 10000 för fotograf!!!! Tar de så mycket??? Helt sjukt ju! Sen är det ju hår och smink för mig och brudtärnorna som kommer kosta. Klänningar och min ring såklart!

• Sofia08

Nicole 78:

Jag har gjort upp ngn slags ungefärlig budget nu och vi kommer nog landa kring 70000 för 70 personer. Du får gärna maila till mig så jag har lite att jämföra med. Vi kommer också ha 2 rätter+tårta, köpa vin och sprit i tyskland. Vi tänkte dock satsa på DJ istället för band.

Min mailadress är: shernlund@hotmail.com

Svar på tråden Hur och vad har ni för budget?