• njoy

Hur och vad har ni för budget?

Vi kommer att vara ca. 40 personer och vår budget ligger på 20000 kronor..Vi vet att vi kommer att få 10000 i bidrag också eftersom sambons syster fick det när hon gifte sig..Vi kommer dock att försöka hålla ner kostnaderna på det som inte är viktigt och göra mycket själva..
    Om vi hade haft en önskan till ett stort, pampigt slottsbröllop så hade vi säkert kunnat knåpa ihop dom pengarna också men det känns inte viktigt för oss

• njoy

Jag måste tillägga att jag är imponerad på dom som lyckas få till bröllop, middag och fest för en jätteliten peng.
    Även om vi räknar med att hyra en hyfsat billig lokal, göra egen mat alt. catering samt egen importerad dryck så kommer bara mat och dryck hamna på 10000 kronor + att kläder, ringar, hår osv. går på 10000...Och sen tillkommer ju en del annat också och då räknar vi ändå med att hyra klänning och köpa billiga ringar..

• njoy

Håller helt med ovanstående: Har man råd, vill prioritera bröllop framför annat och känner att man vill ha ett jättedyrt bröllop så varför inte...Go for it säger jag bara..
    Själv är jag tyvärr för snål och tänker hela tiden att tänk vad vi kan få för dom pengarna istället..he he

Svar på tråden Hur och vad har ni för budget?