Inlägg från: viktualia |Visa alla inlägg
  • viktualia

Hur och vad har ni för budget?

Vår bröllop gick runt på 60 tusen. Vi betalade ALLT själva = skönt att slippa nåns inblandning. Vi hade 70 gäster, trerättersmiddag och ett ordentligt kalas.

Sprit från Tyskland hade inte lönat sig. Vi köpte vin och öl på Systemet för 4500 kr och kunde lämna tillbaka överflödet. För oss som bor på ungefär samma breddgrad som Sthlm är det alldeles för långt till Tyskland för att resan dit och hem ska täckas av det man sparar!!

• viktualia

Mysko!

Som sagt köpte vi vin och öl på Systemet för 4500 kr och jag har mycket svårt att tro att besparing på den summan skulle rymma en Tysklandsresa!!

Men så hade vi som sträng utgångspunkt att vi skulle ha god dryck till maten - inte snålt men inte mer än så. Jättedryckeskalas kan man ha nån annan gång.

Av 70 gäster var det kanske 45 som drack alkohol och hälften av dem drack väldigt lite - ett ganska vanligt fenomen på bröllop tycker jag! Själv brukar jag inte spotta i glaset, men på bröllop (särskilt mitt eget) ville jag verkligen minnas varje stund och drack rätt lite.

Men det här var bara mina synpunkter och vår lösning anpassade till den dryckeskultur som finns i just mitt sammanhang! Hoppas att ni andra också finner en balans mellan budget och utgifter!

Svar på tråden Hur och vad har ni för budget?