Inlägg från: Saltakatten |Visa alla inlägg
  • Saltakatten

Mars/April brudar!!!

Jag vill också vara med...
    Gifter mig den 7 april och just nu väntar jag mest på att folk ska svara på inbjudningarna. Är jättespänd på vilka som kommer, än har ingen tackat nej men det är flera som inte svarat än. Sista datumet är 21 januari.

Måste snart höra av mig till de som ska laga maten så vi kan bestämma menyn. Men det får bli i slutet av januari för nu borde jag skriva uppsats (jättetråkigt, jag vill hellre planera bröllop )

• Saltakatten

Ja, det är kul, kan man fylla på med mer gäster om det finns folk som tackar nej?

Som man liksom fick prioritera bort vid första gästlistan. Eller tror ni att någon skulle ta illa upp om de blir bjudna senare än de andra?

• Saltakatten

Ja, hade jag stått på någons reservlista och blivit tillfrågad senare hade jag nog bara blivit glad att jag blev bjuden i alla fall.

• Saltakatten

Marskatt, jag förstår att du känner dig stressad. Jag har bara en uppsats att skriva men jag har sjukt svårt att koncentreara mig.

Men du klarar det och det kanske ingen panik om du missar någon inlämningsuppgift eller?

Jag ska egentligen skriva en hemtenta måndag-tisdag också men jag är inte säker på att jag kommer göra den.

• Saltakatten

Får abstinensbesvär av att vara ifrån den här sidan för länge...

Vårt bredband fungerar inte så jag sitter här en stund med vanligt modem...allt går väldigt segt

Ska väl fortsätta med den hopplösa uppsatsen, blää. Såg att du undrade vad jag läste Cinderella, jag läser juridik och uppsatsen skall handla om vad som händer med makars pension vid upplösning av ett äktenskap. Kul att skriva om skilsmässor när man planerar bröllop

Jättesöta skor förresten.

Har ni alla köpt klänningar?

• Saltakatten

Oh, gillar maggie sotteroklänningarna, de är jättefina!

Men oj vad länge du fått vänta, är det så lång leveranstid?
    Den blir säkert jättebra!

Funderade på hindersprövningen idag. Det känns konstigt att veta att man kommer att heta något annat om några månader. Har i och för sig tyckt att mitt efternamn är lite tråkigt men nu blir man av med det för alltid...dessutom hamnar jag lite längre bak i telefonkatalogen

• Saltakatten

Ja det är ju klart, annars blir det ju "familjen XY" och det blir ju lättare när folk ska skriva brev till er och slipper skriva två efternamn i stället för bara familjen X.

Vi får byta namn på dörren också, då blir den ju lite mindre när man bara skriver ett efternamn och det sparar man miljön på.

Man får försöka se det positiva i allt.

När vi har varit utomlands brukar jag i och för sig bli kallad mrs X så jag har fått känna lite hur det känns.
    En gång tappade min blivande sitt visa-kort och jag fick betala allting hela tiden. I USA så är det inte så vanligt att kvinnan betalar något om de inte är gifta så de förutsatte att vi var gifta och kallade sambo för mister Y under hela vistelsen. Det tyckte jag var kul, hihi. Då fick han också känna hur det är att byta efternamn.

Nu måste jag skriva uppsats, hej då!

• Saltakatten

Åh, nu kom det massa inlägg under tiden jag skrev mitt.

2007-03-24

Nej, jag har inte hittat någon klänning än. Börjar bli lite orolig att jag inte kommer att hitta någon men jag pratade med en som syr upp klänningar och hon sa att hon skulle kunna sy upp en på två veckor om det var panik. Så om jag inte hittar någon innan mars så tänkte jag att skulle kontakta henne igen.

Problemt är att jag inte haft tid att leta klänning.

Drapering över magen är jättebra, jag har en balklänning som har det. Jag har i och för sig inga barn men jag hade gått upp några kilo och draperingen dolde det bra.

Vi ska ha ett stort bröllop men det är för vi har stor släkt båda två. Bara släkten är 75 pers sen har vi bjudit kompisar också så vi kommer att bli ca 110 st. På det stället vi ska vara på får man inte spela musik efter kl 01.00 så vi kommer inte ha fest långt in på natten heller.

• Saltakatten

Vi var först inne på att ha ett barnfritt bröllop men vi ändrade oss.
    Min blivande tyckte att hans systerdotter naturligtvis skulle med och då tyckte jag att det skulle kännas konstigt att säga till de andra gästerna att de får lämna sina barn hemma.

Där vi ska vara finns det ett mindre rum jämte det stora där de vuxna ska sitta. Där ska barnen få vara och så ska vi ha ett par barnvakter hos dem. Sen tänkte vi fixa lite ritblock och sånt och kanske någon film. De ska få påskägg också eftersom vi gifter oss i påsk.

• Saltakatten

Hihi, jag ska nog också göra en secretbox. Min blivande kommer nog inte bli så förvånad eftersom när han läste om det så började han tjata om att han ville ha en sån i morgongåva

Svar på tråden Mars/April brudar!!!