Inlägg från: anNea |Visa alla inlägg
  • anNea

Mars/April brudar!!!

Hej! Här kommer en ny marsbrud. Vi gifter oss den tredje mars.

Vi började planera bröllopet runt nyår, så det har varit hektiskt en tid nu.
    Igår köpte jag min klänning. Det var min drömklänning som jag provat i butik, men tyckte var lite för dyr. Senare såg jag en annons på Blocket på just den klänningen i min storlek och längd. Jag slog till och nu hänger klänningen här. Så nöjd...

Ikväll blev vi klara med inbjudningskorten också. skönt.

Någon mer som ligger efter i planeringen?

• anNea

Vi kan inte alls komma på vilken solosång vi ska ha under vigseln.

Har ni något bra tips som inte är alltför smörigt?

Vad ska ni ha för sånger?

• anNea

070303, Marskatt
    070303, anNea, Stockholm
    070310, Mica1, Stockholm (Högalid)
    070324, Lillan72, Stockholm (S:t Johannes)
    070324, 07-03-24
    070325,Jädissen,göteborg
    070407, Saltakatten,landskrona/helsingborg
    070421, A:s babe, Stockholm
    070421, twentyfirst.., Gärds Köpinge
    070428, Cinderella, Vikingstad
    070428, Bettina

• anNea

Åh, vad vi har svårt att bestämma vad vi ska ha för musik på vigseln!

Vad ska ni ha för musik?
    Solosång m.m.

• anNea

Till 2007-03-24

Vi har funderat på att ha psalm 21. Måne och sol. Den är ganska söt.
    Jag håller med om att sommarpsalmerna är vackrast, men de passar liksom inte den här tiden.

• anNea

Om det fortfarande är vinter ute när ni gifter er SÅ

Psalm 861: "Din skönhet som i vintern bor? (melodi: En vänlig grönskas rika dräkt, 201)
    Psalmen 861 i Psalmer i 90-talet heter nr 942 i det tillägg som numera används i kyrkan, Psalmer i 2000-talet.

1. Din skönhet, som i vintern bor,
    du ger till oss som gåva.
    Din rikedom i kärlek stor
    vill jag i vintern lova,
    för frostens träd och höstens säd,
    som sover nu i jorden,
    Guds vintertid i Norden.

2. För vinternattens stjärneljus
    på himlavalvets kupa,
    för vinterstormens friska brus,
    för frid i skogar djupa.
    Jag prisar nu Din nåd att du
    Dig här vill uppenbara,
    i vinterdagar klara.

3. Din vintersol på trampad stig
    din tunga vinterdimma,
    i allt du kommer nära mig
    och låter godhet glimma.
    Din långa natt ger vilan skatt
    åt mänskan och naturen,
    åt växterna och djuren.

4. Så lär mig glädjas vinterns tid,
    att du oss vila låter.
    Låt vinterns skönhet och dess frid
    vårt hjärta föra åter
    till Dig, vår Gud, som vinterns skrud
    nu ger på nytt till världen,
    till sjö och skog och gärden.

Psalm 518: ?Hur härligt vittna land och sjö? (mel. ?I denna ljuva sommartid?)

1. Hur härligt vittna land och sjö
    Ännu i frost och vintersnö,
    O Gud, om dina under!
    Förvissnad, öde, mörk och kall,
    Är jorden dock din fotapall
    Som i sin blomstrings stunder.

2. Hon ändat har sin arbetsdag,
    Hon böjer sig för ditt behag
    Och kläder av sin prydnad.
    Nu vilar hon i sabbatsfrid
    Och bidar nästa arbetstid
    I tålamod och lydnad.

3. Ty du, barmhärtig år från år,
    Bevarar för en nyfödd vår
    Det frö, som drivan täcker.
    Det lever i sin mörka grav;
    Du lyfter snart dess täcke av,
    Din sol det återväcker.

4. Ljus är din klädnad, Herre Gud:
    I norrskensprakt och stjärneskrud
    Din himmel skådar neder.
    Dig bliver intet mörker när,
    Du våra fötters lykta är,
    Som oss i natten leder.

5. Upplys oss, Herre, med ditt ord,
    Att vi på denna mörka jord
    Ifrån din väg ej vike.
    Och för oss sist i Kristi tro
    Från dödens skugga, där vi bo,
    Till ljuset i ditt rike.

• anNea

Vi gjorde våra kort själva. Jag köpte ett genomskinnligt cremefärgat tyg som jag klippte och klistrade över hela kortet, insida och utsida och ett grönt rosettband runt om kortet. I varje kort finns en lila och grön sidenros som kostade 3 kr styck på pandoro. Total kostnad för korten blev 14 kr styck. Är rätt nöjd med resultatet.

På lördag är sista dag för OSA. Det är bara två som inte hört av sig än, och alla har hittills tackat JA! bortsett från att några valt att lämna barnen hos barnvakt.

Idag har jag beställt brudbukett hos blomsterhandeln. Det blev exakt den här:

www.bernzonsblommor.se/view_image.asp&p2=Rund%20brudbukett&p3=Vendela%20rosor,%20lila%20lisianthus,%20och%20silver%20gröna%20blad

• anNea

A:s babe

Jag blev påmind om ett inlägg du gjorde till mig i slutet på december. Tack för din uppmuntran!
    Nu är vi i fas med planeringen och ser ut att kunna genomföra ett bröllop vi kan vara helt nöjda med.

Ditt inlägg:
    anNea
    jag känner en tjej (som faktiskt råkar vara den präst som ska viga oss ), hon och hennes man kom på i juni att de skulle gifta sig i juli. de planerade rubbet på 6 veckor, och det var inget litet bröllop. och mitt i högsäsong för bröllop dessutom.
    så sätt bara igång och ta reda på hur ni vill ha det och vilka lokaler ni vill använda. och fixa inbjudningar så klart, så kommer det nog gå jättebra! det är absolut ingen omöjlighet att planera ett bröllop på så kort tid.
    LYCKA TILL!!

• anNea

Oj, vad jag blev lurad!!

Mina arbetskamrater hippade mig ikväll. Intet ont anande trodde jag att vi skulle ha ett tråkigt kvällsmöte på jobbet, men inte det då. Vilka skådespelare de var!

Jag fattade inget ens när jag i bilen fick ögonbindel trög som jag var. Det tog nog flera sekunder innan jag förstod vad de höll på med. Jag trodde inte att jag skulle få en möhippa av dem. De är ju inte ens bjudna på bröllopet... Men de hade alla tänkt komma på vigseln.
    Vi hade hur kul som helst hela kvällen!

• anNea

Marskatt:

Vad uselt att du inte får ledigt från jobbet. Tycker riktigt synd om dig.

• anNea

Jag känner igen det där med tvivel, 2007-03-24,
    Jag har en axelbandslös klänning och nu börjar jag tvivla på om det var riktigt smart, iofs så hade vi tänkt ha ett sommarbröllop när jag hittade den, men ändrade till mars... Jag kommer att ha en päls på mig utanpå när jag är ute...

Men är det rätt att ha en axelbandslös klänning på en vinterfest?

• anNea

Vi ska också ha vitt och grönt men med små inslag av mörklila. Vi har lånat ihop vita linnedukar av släkt och vänner och så köpte jag ett grönt enfärgat tyg för 24 kr/m på Bauhaus som jag mfl håller på att sy servetter av. Bordsdekorationerna är vita flytljus, slingor av Hjärtan på tråd och lila rosenblad. Och så har jag köpt små vit-frostiga vaser, på hemtex, som vi tänkte ha vita tulpaner i.

2007-03-24
    Tack för idén med sjal. Det finns en sjal att köpa till klänningen jag har. Jag ska ju ändå inte ha slöja.

• anNea

twentyfirstofapril

En riktigt fin tiara. Får jag fråga vad en sådan kostar?

• anNea

Jag sitter här alldeles själv. De har just kommit och rövat bort min m2b. Jag ska ha en ensam, lugn hemmakväll och han ska ha kul...

• anNea

Har ni funderat på ytterplagg om det är kallt? Ska ni ha päls eller något annat?

• anNea

elva dagar kvar...
    ...sitter och klurar med vigselprogrammen.

Är det någon som har något bra tips på bordsplaceringskort?

• anNea

Mica1

Vad roligt att alla dina vänner kom... även de som måste resa en bit. Fångarna på fortet låter jättekul!

Nu är det fem dagar kvar för mig. Är det något som jag glömt att tänka på?????

• anNea

Här Är en till nybliven fru! Ja, lycligare kan man nog inte vara än vad vi är nu. Vi hade en helt fantastisk dag. Allt blev helt perfekt! Ja, mycket bättre än vi någinsin kunde hoppats på. Vädret var underbart. Jag frös inte då vi tog utomhusbilderna trots att jag hade axelbandslös klänning.

Innan vigseln hade jag försökt tona håret i den nyans jag ville ha, men köp aldrig Wellas toning. Den gick ur efter två tvättar. Frisören var dock proffsig och ställde sig och färgade mitt hår på bröllopsdagen innan han gjorde uppsättningen och tur var väl det, annars hade jag sett hemsk ut.

Våra brudnäbbar var så söta och på toppenhumör hela kvällen!

Under vigseln kallade prästen min brudgum för Lennart, vilket han inte heter... Ja, det blir ett minne att skratta gott åt.

Lycka till alla ni andra blivande brudar!

Svar på tråden Mars/April brudar!!!