Inlägg från: Jädissen |Visa alla inlägg
  • Jädissen

Mars/April brudar!!!

Hej hej 25 mars blir vi man o fru

Så jag följer gärna med er på denna tråden.
    Vi har det mesta klart, klänningen hittade jag efter 9 månaders letande o provande... Så ni som inte hittat den än ge inte upp plötsligt så händer det

Bokat/Fixat/Köpt
    Lokal (inkl tårta)
    Fotograf
    Frisör
    Sminkös
    Tärna
    Klänning
    Frock coat
    Inbjudningskort
    Solister
    RINGEN
    Bröllopsresan
    Bröllopsnattens hotell

Det vi har kvar o göra närmsta tiden blir
    Hitta vigselförättare
    Hitta skor!!!!
    Klänningar till flickorna
    Min m2b måste få tummen ur o bestämma vem som blir bestman.
    Någon som filmar
    Transport?
    Buketten...

hm....väldigt mycket som ska göras på 11 veckor!
    Jag försöker att hålla lugnet.

• Jädissen

Har precis beställt brudbuketten,corsage till m2b samt till bestman och tärnbukett och allt för 650kr!!! Blev jätteglad för jag trodde det skulle kosta mer...Har iof valt en väldigt enkel "bollbukett" med röda rosor i olika nyanser

Vi har eg inget färgtema...men creme,guld och rött verkar det bli mest av.
    Får se vilket färg tärnklänningen blir i...Hm....

Nu är det skorna som är i fokus!Vill ha HÖGA klackar typ 9-10cm....men det är svårt att hitta...Någon som har tipps?

• Jädissen

Kan tillägga att även jag ska göra en "secret box" nästa lördag blir det. Samma fotograf som ska fota oss under bröllopsdagen ska ta korten och min kusin samt bästa väninna ska vara med och assistera
    Förut så tyckte jag att det skulle bli jättekul men nu börjar jag nog bli nervös och känner att varför ska jag eg göra det...Men det blir nog kul tillslut

• Jädissen

070303, Marskatt
    070310, Mica1, Stockholm (Högalid)
    070324, Lillan72, Stockholm
    070325,Jädissen,göteborg
    070324, 07-03-24
    070407, Saltakatten,landskrona/helsingborg
    070421, A:s babe, Stockholm
    070421, twentyfirst....., Kristianstad
    070428, Cinderella, Vikingstad
    070428, Bettina

• Jädissen

ooops såg att jag lagt mig fel...Nu ska det vara rätt

070303, Marskatt
    070310, Mica1, Stockholm (Högalid)
    070324, Lillan72, Stockholm
    070324, 07-03-24
    070325,Jädissen,göteborg
    070407, Saltakatten,landskrona/helsingborg
    070421, A:s babe, Stockholm
    070421, twentyfirst....., Kristianstad
    070428, Cinderella, Vikingstad
    070428, Bettina

• Jädissen

Vi skickade våra i fredags osa är till en mailadress...men ingen har skickat något svar ännu....hm....Några har sagt "gud vad kul med bröllop!" Ska man tolka det som att dom kommer då?

• Jädissen

Den enda låten vi har klart är "utan dina andetag"-Kent...Vi har två killar som ska spela gitarr och sjunga. Sedan är det stopp, har ingen fantasi ang "inmarsh" Hade velat ha For the love of a princess från Braveheart...men vet inte hur...man kanske kan koppla mp3 till högtalarna

Utgångs musik hoppas jag på Aint no mountain...

• Jädissen

Har börjat få in svar i vår mailbox ang inbjudan....
    Ska man svara på dom? Typ, "Vi är glada att ni kommer...." Eller ...????
    Hur gör ni?

• Jädissen

cinderella

Vi skickade dom så att alla fick hem dom förra måndagen. osa 14 feb så det lär väl dröja innan det ploppar in fler svar....

När skickar ni era?

• Jädissen

*suck*

Hur gör man åt ändrade planer efter att man skickat ut inbjudningskort och folk har börjat svara???????

I inbjudan står det "söndagen 25 mars....kl.17.00.......därefter följer mottagning med champagne,mingel,tårta och kaffe"

Nu vill min far bjuda på lunch...och det är jätte sött av honom...men det är juh lite sent påtänkt! Så nu till min fråga...

Hur löser jag detta? Jag vill inte att gästerna ska se mig innan vigseln i min brudklänning...vi ska

• Jädissen

oj nu klickade jag iväg det för fort!

...vi ska fotografera oss innan dvs kl 15...och då är det två timmar till gästerna börjar anlända.
    Kan han bjuda på lunch fastän vi inte är med?

*suck* Jag som trodde att jag hade allt planerat....Men det är en gullig tanke...så jag gnäller inte. Det är bara det att jag inte riktigt får in det i min nuvarande planering. JAg kanske ska flytta vigsel tiden och så får han bjuda på middag...???????????????????????????

• Jädissen

Vill tillägga att vi valde en söndag på em för vi vill inte ha en traditionell fest. Vi vill viga oss i lugn o ro o mys....

• Jädissen

cinderella o marskatt

Jo visst kan vi ringa runt....det blir väl så tillslut....Men det känns lite veligt att skriva en sak i inbjudan och sedan blir det inte så.....

• Jädissen

JA ni ser, här satt jag i lugn o ro inte det minsta pirrig inför dagen och så rör man om lite o jag blir helt hispig

• Jädissen

cinderella

jag får göra så..."söta lilla pappa vill bjuda på lunch för han tycker att om man gifter sig så måste man bjuda på mat"

• Jädissen

Jo visst...det är bara det att mina föräldrar bor utomlands och kommer inte förräns samma helg. De känner inte många av de som kommer och dessutom kan det bli väldigt dyrt för doma tt ringa runt...fast iof inte lika dyrt som att bjuda alla på lunch

• Jädissen

Marskatt

Låter kul, ska lägga fram det förslaget ikväll

• Jädissen

Om 13 dagar är jag fru Och ligger förhoppningsvis på en härlig strand

Det börjar bli pirrigt

• Jädissen

Lycka till alla som gifter sig i helgen

Nästa helg är det min tur

Svar på tråden Mars/April brudar!!!