Inlägg från: Saltakatten |Visa alla inlägg
  • Saltakatten

Mars/April brudar!!!

070310, Mica1, Stockholm (Högalid)
    070324, Lillan72, Stockholm
    070324, 07-03-24
    070407, Saltakatten, landskrona/helsingborg
    070428, Cinderella, Vikingstad
    070428, Bettina

• Saltakatten

Vår sista osa är på söndag... är jättespänd på vilka som till sist beslutar sig för att komma eller ej.
    I princip hela min släkt har svarat, det är bara två par som inte sagt något än (det är inte så mycket då hela släkten är på ca 45 pers). Alla som svarat än ska komma i alla fall.

Jag tror också att folk väntar lite, det tog ett tag innan våra gäster började ringa och anmäla sig.
    Men visst kan man bli besviken, har en "kompis" som inte ens sagt grattis och hon har vetat att vi ska gifta oss sen innan jul. Vissa saker som hon sagt har dock kommit till min kännedom, tyvärr är det inte så mycket positiva saker Jag hoppas att hon inte kommer...
    Min blivande har också en barndomskompis som inte sagt ett knyst. Är lite orolig att inbjudningen inte kommit fram. Vi vet att det är ett par som inte fick sin inbjudan.

• Saltakatten

Ja, på måndag får man väl ringa runt till dem som eventuellt inte svarat och kolla så de fått inbjudan. Men jag tänker inte ringa till någon innan sista osa-datumet. Alla har ju inte förstått finessen med att man ska ringa och tacka nej också

Hihi, störande med passet. Skaffade ett nytt i somras och kom på att jag måste skaffa ett nytt till nu. Fast det är kanske bra, för jag ser hemsk ut på kortet som de tog (man är ju lite fåfäng).

Måste ringa till restaurangen också, vi måste ju bestämma meny. Vi har fått lite förslag men det var ingen varmrätt som kändes så bra så vi vill ha lite mer förslag.

• Saltakatten

Huh, är lite orolig för min egen möhippa faktiskt.
    Skulle någon av min blivandes kompisar få för sig att göra något dumt (tex hyra en strippa) så skulle jag bli vansinning! Hoppas att de känner oss tillräckligt för att veta att varken han ller jag skulle uppskatta något sånt.

Själv hatar jag att klä ut mig och vill absolut inte springa runt på stan och göra bort mig.
    Min tärna vet detta och hon lovade att allt hon skulle planera skulle jag gilla. Nu är problemet att några andra gäster "kört över" min tärna och planerat en möhippa utan henne. Det gör mig lite orolig...

• Saltakatten

Precis, egentligen skall det ju vara hemligt med möhippor!

Anledningen till att jag vet lite är att jag bor 20 mil från många av bröllopsgästerna och har blivit ombedd att vara hemma hos mina föräldrar en viss helg i mars.

• Saltakatten

Man kan ju ha möhippa på en kväll i veckan också.

Tror att det är mitt tidigaste minne, min mamma badade mig men blev "kidnappad" av sina arbetskamrater ett antal dagar innan bröllopet.

• Saltakatten

Oj, vad många som är här och skriver! Så roligt!

brud21/4: vad kul med en skånebrud till. Bor själv i lund. Får man fråga var du ska gifta dig?

Ska prova klänning på fredag. Vet att jag är sent ute men jag hoppas att det löser sig.

• Saltakatten

Hej allihopa!

Är lite exalterad, ska prova klänning imorgon med mamma och mina två tärnor. Ska bli kul.

Provade några klänningar idag helt oplanerat. Skulle kolla på näbbklänningar i en brudbutik och helt plötsligt så stod jag i provrummet.
    Hihi.
    Den jag gillade bäst av de jag provade var nixa modell 7107.

Huh, det kommer att bli jättesvårt att bestämma sig. Men det är nog ett ganska trevligt problem egentligen

• Saltakatten

Åh, var i köpenhamn igår o köpte brudklänning. Vågar knappt titta åt en bröllopsklänning längre för jag är rädd att jag ska se någon som verkar bättre, huh Har lite ångest... Var ni helt säkra när ni beställt era?

Nu måste jag bara fixa skor och sånt med.

Det blev inte riktigt en sån klänning jag tänkt mig, men den kändes väldigt bra på. Dock skulle det inte skada om jag gick ner ett par kilo, och nu har man ju en riktigt bra anledning

Blev lite chockad över priset på slöjan, 1500 danska kronor

Det var ganska kul när vi kom till butiken för hon som hjälpte till visade alla klänningar som var nedsatta i pris innan hon visade de till ordinarie pris. "Pengarna behövs till andra saker.." sa hon. Haha, det har hon ju rätt i. Det blev en La Sposa i alla fall och jag tror att det är från förra årets kollektion för jag kan inte hitta den på hemsidan.

Var på bröllopsmässan i Malmö idag. Var oxå lite besviken. Hade velat se fler florister. Fotrografer var det verkligen hur många som helst. Det har jag redan fixat så det kändes inte så himla intressant. Fast jag skickade efter små organzapåsar som vi ska ha våra drinkbiljetter i och så beställde jag tid hos en guldsmed. Guldsmeden gav 10 procent rabatt om man beställde tid nu på mässan och det blir ju lite pengar när det handlar om såna dyra saker som ringar. Fick 10 procent rabatt på organzapåsarna också.

Åh, jag är helt slut efter den här helgen. Det är en pärs att leta brudklänning. Har knappt varit hemma alls. Behöver vila några dagar nu

• Saltakatten

Lillan72:

Tack, jag känner precis som du. Rädd att hitta något bättre...vad gör man då? Haha, men det jag får tänka på är att bara för att de ser fin ut på bild så passar den kanske inte mig.
    Min klänning är inte vit, för det såg jag inte klok ut i. La sposa är ju spanskt och färgen hette "oro" och det betyder väl guld. Sen är den axelbandslös och har broderade blomor och pärlor på livet och lite på kjolen. Sen är kjolen lite asymetrisk skuren och har ett släp. Tyget är lite "skrynkligt" och ganska tunt men i flera lager.
    Det är jäätesvårt att beskriva.
    Slöjan är lång (till golvet) och har lite kristaller på. Kändes inte så märkvärdig.

Det var den klänningen som satt bäst på av de jag provat. Provade flera klänningar i sverige på fredagen och den klänninge jag köpte i danmark var som blandning mellan de två jag gillade bäst i sverige.
    Nu när jag sitter och skriver om den känns den dock mer och mer rätt
    Jag skulle nog säga att den är ganska modern i snittet. Hade tänkt mig en mer klassisk modell men tjejen som hjälpte till i danmark tyckte jag skulle ha en som inte gjorde mig "gammal". Jag var ju en ung brud och det skulle synas på klänningen

• Saltakatten

Tack,

Det kommer väl bilder på vår hemsida efter bröllopet. Min blivande har bestämt att han inte vill se klänningen innan bröllopsdagen så det finns inga bilder på den

Hur ser din klänning ut förresten? Du kanske redan berättat det men jag blir lite förvirrad i den här tråden för vi är så många (vilket i och för sig är kul ).

Fick ett litet problem idag. Tjejen som jag hade önskat skulle sjunga på vigseln kunde inte. Så nu måste jag hitta någon annan. Det var ju lite jobbigt. Men jag har en idé så jag hoppas att den tjejen kan.

• Saltakatten

Ååååh,

Den är sååå fiiin. Har tittat på den också (på deras hemsida alltså). Tycker den är supersnygg.

Ville också ha en Maggie Sottero. Här nere i skåne finns inga återförsäljare så det närmsta stället man kan handla dem är i köpenhamn. Det fanns en del Maggie Sottero där men ingen av de jag gillar mest från deras hemsida. Provade en men den passade inte så bra på mig, tyvärr. Men jag blir mer och mer säker på att klänningen jag köpt är den "rätta"

Haha, jag vill också prova min igen, och igen och igen...
    Vår lilla "näbb" var här igår och jag provade klänningen för att visa. Brudnäbben är bara 2,5 år men hon stod och höll i kläningen och "klappade" på tyget. Hon var så söt. Vi har försökt förklara för henne att hon skall gå som en lucia framför oss och vi har övat lite hemma hos hennes mormor (min blivande svärmor). Hoppas att det går bra, vet att hon är i yngsta laget.

Köpte tyg till en näbbklänning till henne idag. Har haft svårt att hitta någon som jag gillar. Så min kompis (även tärna) sa att hon skulle hjälpa mig att sy en (hon är duktig, inte jag). Tyget var jättefint så jag tror att det blir supersnyggt

• Saltakatten

Oj, det är snart marica, skönt att komma ifrån vädret här i Sverige va?

Vad sa dina föräldrar? *nyfiken*

Sitter och fixar lite med festprogrammet, det är mycket som ska få plats. Ska börja skriva på presentationen av strax över 100 gäster. Det lär väl ta lite tid... Har dessutom kommit på att det finns minst tre gäster som jag aldrig träffat. Vad skriver man om dem?

• Saltakatten

Vi beställde faktiskt en veteranbil, en rolls royce. Den kostar lite och jag vet inte om det är värt det Än, vi får se på den stora dagen

• Saltakatten

Luscinia: Vi hade ett par som inte fått någon inbjudan. De visste dock om att vi skulle gifta oss och deras barn (vuxna) fick inbjudan så det var ingen fara men visst är det irriterande.

Var hos en sömmrska igår som skulle hjälpa mig fixa lite grejer på klänningen, sy upp den bland annat och sätta öglor för släpet och så. Det var så kul att ha klänningen på sig igen
    Hittade en som säljer en sådan klänning som min på ebay. Så nu kan ni få se den, den tillhör tydligen 2005 års kollektion så det är väl därför det var så svårt att hitta bild på den.

cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&item=330090964133#ebayphotohosting

Vad tycker ni? Är den ok? Jag känner mig i alla fall jättefin i den

Krya på er alla sjuklingar! Hoppas att ni blir friska snart och att ni håller er friska!

• Saltakatten

Tack, meili!

_Cinderella_: hoppas att du blir frisk snart då. Är det influensa eller kräksjuka?

Krya på dig!

• Saltakatten

Påsk:

Oh, ja!

En till. Vad kul!
    Hur har det gått för er i planeringen? Var gifter ni er?
    Vi har haft lite probelm pga att det är påsk men det har löst sig så det kommer nog att bli bra.
    Gifter ni er kyrkligt eller borgerligt?

• Saltakatten

Jag set också fram emot berättelserna om era bröllop!
    Hoppas att allt gick bra för er igår och iförgår!

• Saltakatten

Hej Allihopa!

Jättelängesedan jag skrev något här. Har inte haft tid på flera veckor.

Vill bara säga grattis till alla er som hunnit gifta er och hoppas att ni haft det riktigt bra.

Imorgon är det min tur

Håll tummarna att det blir fint väder så är ni snälla.

Glad påsk på er alla!

Svar på tråden Mars/April brudar!!!