Inlägg från: Mica1 |Visa alla inlägg
  • Mica1

Mars/April brudar!!!

Dags o se vilka det verkligen närmar sig för!! Själv har jag 4 veckor kvar nu i helgen - snart snart, längtar!! Ska bli så skoj o höra från er som är i början på mars hur allt gick och hur er dag var!

070302, marica83, solna
    070303, duvan8, Stockholm (V-Haninge)
    070303, Marskatt, Frösön
    070303, anNea, Stockholm
    070303, TomKat, Eskilstuna
    070306, Nettisens,Sthlm (Vigsel:Ishotellet)
    070310, Mica1, Stockholm (Högalid)
    070310, Nynnie, Vännäs (Västerbotten)
    070310, norpan79, Skåne
    070324, Lillan72, Stockholm (S:t Johannes)
    070324, 07-03-24
    070325,Jädissen,göteborg
    070407, Saltakatten,landskrona/helsingborg
    070421, A:s babe, Stockholm
    070421, twentyfirst.., Gärds Köpinge
    070421, MrsA, Malmö
    070428, Cinderella, Vikingstad
    070428, Bettina
    070428, bridesmaid (gammalt nick)

• Mica1

Tjejer,

nu är det som sagt bara 4 veckor kvar för mig snart. Börjar fundera på om det är ngt jag glömt bort, e det ngn som kommit på en sån liten sak som är lätt att glömma i alla detaljer??

Klart är:
    kläder
    blommor
    middag+fest (inkl musik etc)
    kyrka+vigsel
    fix av oss själva
    resa
    blanketter

har kvar presenter till alla som hjälp till, ngn som har en bra idé om ngt litet för både killar o tjejer?

• Mica1

Kul Marskatt, det är ju snart dags för er. Vad har ni tänkt i resväg då, budget, hur länge? Kanske kan komma på ngt tips.

• Mica1

jag har köpt berlocker på hängen, hjärtan till min mamma, systrar och tärna - tänkte säga ngt i stil med att även om mitt hjärta nu tillhör min m2b så är de fortfarande en del av mitt hjärta med såklart - eller liknande. Men sen har vi nga killkompisar som gör olika saker, vad ska man ge dem????

• Mica1

1 månad kvar för oss (igår)!!

Sitter med vigselprogram, någon som plöjt igenom psalm boken o har bra psalmer som inte bara handlar om gud och tron utan mer om kärlek??

Var i Danmark på möte i veckan, släpade med mig 80 vita släta stenar från stranden (engagerade alla kollegor i letandet ) som vi ska skriva namnen på och ha som bordsplacerings "kort", blir nog fint till herrgårdens dukning med vitt och mer stilrent. Lyckat möte

• Mica1

hej tjejer,
    har rest hela veckan med jobbet o imorgon ska jag upp 04.30 o ta mig till Arlanda igen, möte i Zurich över dan, pust, men sen inga fler resor innan bröllopet. I helgen bara 3 veckor kvar, längtar!! O nu börjar verkligen de sista sista förberedelserna o detaljerna ska fixas. Ingen möhippa eller svensexa än, pirrigt... sa precis till min m2b att det nog blir till att lägga sig tidigt på fre

Jag e 28 o min m2b 37. Varit tillsammans i 5 år (diff 2 dar) på vårt bröllop, kul!

Ha det, jag e tillbaka i helgen igen när jag ska börja o detalj planera det sista, kommer nog behöva er hjälp då!

Just det, hann med provuppsättning o provsmink i veckan, så fint, hon gjorde det bara "snabbt" på 1 o en halv timme o jag kände mig så fiiinnnnn, tänk då hur vi kommer o känna oss dagen D!!

/Mica

• Mica1

Nån som belv hippad helgen? Vi har haft en lugn helg, betyder att det bara är 2 möjliga helger kvar, tror att det blir han nästa helg o jag helgen innan bröllopet. Får sms av vännerna nu i stil med "ingen som hämtade dig i morse heller "... jaaa, får se vad de hittat på.

Vi har satt som mål nu att all planering ska vara klar som att vi gifter oss om 2 veckor och inte 3 som det eg är, detta så att vi sista veckan bara kan ta det lugnt och knyta ihop vigsel+middagsprogram och sen bara njuta av att det snart e dags.

Nån som såg "let's dance" i fredags, Anna Sahlin dansade en vals med en helcool lyft grej, vi provade den, HAHAHAHA, skippar nog ngt mer än vad vi kan = trampa varann på tårna o dansa åt olika håll, blir bra det

Ha en bra söndag!

• Mica1

Lillian 72:

På ett sätt väldigt bra att de ringer o kollar så du nu kan boka om så de inte bara störtade in o så var du tvungen o ändra allt i sista minuten! Försök tänka att det är hans "sista" helg med kompisarna, tänk att de fixat så för honom, en hel helg, han kommer o kunna leva länge på de minnena

Undrar så när det blir av för oss, bara två veckor kvar snart..

• Mica1

Stackars alla!!

Ve o fasa om man ska ta ett lite gammalt uttryck FY FY för kräksjukan... feber, hosta, magont - det mesta kan man ha och ändå gifta sig, men tänk om nån av oss får kräksjukan just vid bröllopet.. Hur gör man då, hink vid altaret Nej, rädslan för det finns men vi tvättar också händerna som idioter och ser till o försöka undvika det så gott det går, lite tur får man väl ha, snälla!

2 veckor kvar nu i helgen, fattar inte att det snart e dags! Provade klänningen igår för de sista ändringarna, lika fin som sist, man e verkligen en prinsessa!

Bordsplaceringskort; jag har plockat stenar i Danmark och ska skriva på dem, vita fina släta stenar, blir nog fint. Annars har det ju varit lite tips om pappers remsa som man virar runt en penna så det blir som ett hjärta man hänger på glaset, ngn som vet exakt hur man gjorde o kan hjälpa de som ännu inte har ngn idé?

• Mica1

Lillian 72

vi tar en vanlig bil o sen hoppas jag att familjen smyckar den lite utan att vi vet med lite skramlande burkar etc. Men vi har också så kort väg o det kommer o vara mörkt o kallt så vi skippade den biten. Sitter dock o funderar över transporten för gästerna. Då det bara är 5 min så ska vi boka taxi till alla som faktureras oss. Sitter nu o funderar (för att minska alla moment som kan gå fel) om vi ändå ska boka en buss, alla i en o smidigare så sätt. Ca 1000 kr dyrare dock. Melodifestival final i globen e samma kväll vi gifter oss så tänker bara om det strular ngt med taxi bokningen o sen e det svårt för dem o få fram tex den sista bilen som saknas.. hur ska jag göra??

• Mica1

SNÖ SNö SNÖ, snälla hoppas nu detta får ligga fram till den 11/3, gifter ju oss den 10/3, har hoppats på snö o nu kan man ju i alla fall tro att det kan finnas en chans om 2 veckor och 2 dagar

KRYA på er alla sjuka!

Idag har jag fixat klart transporter, alla detaljer med fotograf, tårtdekoration. Pust, nu iväg till after work med nga vänner, försöker vara lite social med.. undra om det blir möhippa/svensexa i helgen då?

• Mica1

saltakatten - superfin, lite lik den jag ska ha så vi har lite lika smak, älskar att den går ner lite som ett V i ryggen, vill visa ryggen hela kvällen

TRIST för alla er som e sjuka, jag gör allt för att undvika det, får se hur det går, igen: KRYA PÅ ER!!

• Mica1

Hej alla, jag hade min möhippa i helgen!! SÅ KUL!!! Blev total lurad då mina 2 bästa killkompisar kom förbi o kollade om vi skulle gå ut o äta frukost, glatt följde jag med utan att ana att de SÅKLART var med på allt. Sen började en skattjakt via sms meddelanden som slutade med att ALLA 13 nära tjejerna kom rusande. Min kusin från Helsingfors, min vän från köpenhamn, från Göteborg, alla va där, jag va helt paff. Sen en helkul dag med fångarna på fortet, bortgjord o tillslut en helt underbar kväll med bubbelpool, champagne, bastu, behandlingar och middag alla tillsammans. Utgång sist o mycket full somnade jag 04.45

Söndan tillbringade jag i soffan ätandes choklad o dricka Cola o gråtandes i telefon med alla underbara vänner o talade om för alla hur mycket jag älskar dem o att de gjort/planerat så mkt för min skull!!

12 dar kvar nu, totalfokus nu på alla detaljer som e kvar samt middags + vigsel program. Sen e det detta med bordsplacering..

Ha det så bra ikväll!

KRYA PÅ ER ALLA! /Mica

• Mica1

anNea; ahahahahahaha SNART ÄR DU DÄR!!! Jaa vad kan du ha glömt, andas Nej bara du känner att ni har era kläder, ringar och att folk vet vart de ska, sen spelar egentligen inte resten ngn roll!! Hinderprövningen e ju bra om ni har skickat in så ni får gifta er, men annars, ni har nog tänkt på det mesta o har man sen glömt ngt, vad spelar det EGENTLIGEN för roll, ni gifter er, får varann o sen har ni kul med vänner o familj, kan inte bli fel!! LYCKA TILL om du inte hinner vara här mer innan, lova att du i nästa vecka berättar kort för oss hur det va!

2007-03-24 - du har ju LÅNG tid kvar min möhippa va ju som sagt 2 veckor innan o ibland är det ju 1 vecka innan. Man vet aldrig men om det skulle bli så att det inte blir nått så tycker jag som vissa har skrivit att man sen tillsammans med några vänner tillsammans planerar en "fruhippa" ett tag efter i firar att du blivit fru, en spa-dag eller liknande. Kan ju vara ngt om du skulle vilja det?

• Mica1

dags o kolla vilka det smäller för i helgen, vi vill ha alla detaljer sen o tips på olika saker vi andra kan ta med oss till vår stora dag, lycka till med allt tjejer o NJUT!!!!!

070302, marica83, solna
    070303, duvan8, Stockholm (V-Haninge)
    070303, Marskatt, Frösön
    070303, anNea, Stockholm
    070303, TomKat, Eskilstuna
    070306, Nettisens,Sthlm (Vigsel:Ishotellet)
    070310, Mica1, Stockholm (Högalid)
    070310, Nynnie, Vännäs (Västerbotten)
    070310, norpan79, Skåne
    070324, Lillan72, Stockholm (S:t Johannes)
    070324, 07-03-24
    070325,Jädissen,göteborg
    070407, Saltakatten,landskrona/helsingborg
    070418, MeiLi - Kalmartrakten
    070421, A:s babe, Stockholm
    070421, twentyfirst.., Gärds Köpinge
    070421, MrsA, Malmö
    070428, Cinderella, Vikingstad
    070428, Bettina
    070428, bridesmaid (gammalt nick)

• Mica1

Nynnie,

vi använde oss av excel o ritade in borden o rutor där namnen står, sen att vi inte ens e halvvägs med själva var alla ska sitta gör ju att jag har lite panik men det löser sig!

Lillian72 - ha så kul idag!!

• Mica1

det är nog ingen fara, vi träffade inte vår präst fören 3 veckor innan, de vill nog ha det så då de viger var o varannan helg och ändå inte kan förbereda än nga veckor innan. Det ni gör då är ju diskuterar ev psalmer/sånger, sätt att gå in, vad som skall sägas. Men tänk på att de gjort detta 1000-tals ggr så de har svar på i stort sett allt och är väldigt strukturerade o klara med allt så när ni sen träffat personen är det mesta klart. Oroa dig inte, de kontaktar nog er ca 1 månad innan om inte annat.

• Mica1

GRATTIS ALLA NYGIFTA!! Va fin du va marskatt!!

På lördag smäller det för oss Har haft tärnor, värdpar, musikerna och bestmen + tärnor i kapellet idag o "övat" hur vi ska går o stå o ikväll nu har de varit änglar o hjälpt oss att ordna klart vigsel o middagsprogram. Börjar bli nervös nu, nu känner man att det är på riktigt så här få dagar innan. Har nog koll på det mesta, checkar mer av nu o dubbelkollar saker. Fre ledig o ska hämta klänningen, fixa naglar och åka till herrgården o lämna alla saker till middagen o stämma av det sista med dem. Sen mysmiddag med tjejerna + tjejerna ur familjen på kvällen o sen e det det dags. Dagen med stort D. Började ju gråta idag när prästen berättade för vårt följe om att fokus på hela den här dan+kvällen är kärleken mellan mig och min M2B... hur ska det gå på lördag

Ska öva brudvals nu, katastrof men spelar ingen roll !

• Mica1

Hej alla brudar och blivande brudar!

Det var ett bra tag sen jag va här men den 10 mars blev jag fru och sen åkte vi på bröllopsresa och har precis kommit hem.

Fortfarande, trots att det snart gått en månad, så får jag tårar i ögonen av lycka, glädje etc av vår bröllopsdag. Allt var HELT UNDERBART, blev precis allt och mycket där till som vi önskat. Vi kunde njuta av hela dagen, hade gett allt ansvar för alla detaljer till andra, litade på alla, struntade i om ngt inte gick som planerat, njöt, njöt och njöt av allt! Kan VARMT rekommendera PUDER och Ulrika som gjorde hår, smink och naglar på mig, så vackert, sminket satt så bra, kände mig som en prinsessa! Klänningen från Garamaj var så vacker, fotografen super, prästen den coolaste av coolaste och alla gäster så glada, dansade sen hela natten och umgicks och vek sig av skratt under middagen. Vid halv 6 på morgonen när vi funderade på att försöka sova min man och jag så började jag stört grina.. bara lyckotårar men va så förbannat lycklig, tacksam och överväldigad av allas kärlek, fina tal, allt de i smyg fixat till middan som överraskningar, att vi har så underbara vänner, familj och släkt. Man är så lyckligt lottad att man har alla dessa i ens liv.

Nu vill jag gifta mig (såklart med samma man )en gång per år, det va det häftigaste och roligaste o mest underbara jag gjort! VILKEN EGO DAG !!! HAHAHAHA

Så lycka till alla blivande, avundas er så som har allt underbart framför er! Glöm inte att njuta och att påminna er om att njuta under dagen, missa ingen liten sak och sup in alla intryck, människor, leenden och glädjetårar!

Nej nu blir det påskfirande o kolla för första gången på vigseln på film, samt talen från middan (bra tips o be ngn lite fint filma dem från sin plats, man är så överväldigad och har svårt att ta in allt på en gång), och hälsningarna folk spelat in i ett rum under kvällen sen hihihi.

Stor lycka till kram till er alla från en så lycklig Mica!

Svar på tråden Mars/April brudar!!!