Inlägg från: Marskatt |Visa alla inlägg
  • Marskatt

Mars/April brudar!!!

A:s babe
    Nej, det står inget om det i vårt kollektivavtal (vad jag vet). Och i så fall är det väl söndagen jag får ledigt i så fall. Om någon nära anhörig dör har man rätt till 4 dagar betald ledighet i samband med själva dödsfallet, begravningen eller bouppteckningen, så mycket vet jag i alla fall.

Nu var dottern sjuk idag, så jag har inte varit på jobbet. Fick tag på en av assistenterna på kontoret i alla fall som lovade hjälpa mig så gott hon kan, d v s preliminärboka pooltjänsterna den veckan, så jag kanske kan komma iväg.

Tack (även till Nynnie) för att ni kommer med tips o idéer! Det värmer!

• Marskatt

Nej, jag har inga fler förslag på valser, men fick reda på idag att det blir vals till tvärflöjt för vår del. "Av längtan till dig" i specialarrangemang. Inte helt fel!

Har precis kommit på att jag har schema för en av poolerna hemma, o hon är ledig de dagarna. Det är dessutom jag som lägger hennes schema, så jag ska kolla om hon kan byta arbetsdagar eller om hon helt enkelt kan hoppa in för mig på sina lediga dagar o så kan jag ta några dagar extra åt henne. Ska bara ringa hennes chef först, vi har nämligen olika chefer... Känns ändå som att det finns en viss ljusning!

• Marskatt

Fiiiiint Cinderella! Själv väntar jag på min slöja. Har precis köpt en begagnad o hoppas att den ska passa till.

Nån av er som har skotips åt mig? Måste hitta ett par nya innan lunchtid på lördag! Då ska klänningen lämnas in för att läggas upp nämligen... Antingen cremefärgade eller mörkbruna tänkte jag mig, med hyfsad klack o med en rundad tå (absolut inte "spetstå"!).

• Marskatt

Lillan
    Vad kul! Roligt när man fått till helheten liksom. Själv hoppas jag ju hitta skor nu på lördag, o så har jag köpt en slöja, så det är dags att prova allt igen... Hårsmyckena jag gjort är jag också väldigt nöjd med. Hoppas det går att få till nåt av det, har massa olika grejer att testa med, så får vi se vad det blir. Tur att prylarna knappt kostat något, då kan man ju lyxa till med en massa varianter!

• Marskatt

Sov gott förresten! Sambon fnös lite när han gick och la sig för en stund se, dags att göra honom sällskap...

• Marskatt

Lillan
    Jag har "pärlat" som sonen säger. Dvs gjort små blommor med tunn ståltråd o pärlor på som jag har tänkt att ha i håret. Sen har jag ett diadem o en tiara också... Det var ju så himla kul att greja med det när jag satte igång, så det är nästan svårt att sluta!

• Marskatt

mm, har varit på de som finns här i Ludvika o på de allra flesta i Västerås. Det var ju ett par veckor sen jag var i V-ås, så nu satsar jag på Borlänge imorgon! hoppas hoppas!!!

• Marskatt

Tackar! Kan nog behövas!

• Marskatt

Tittar in bara som hastigast. Ska dricka en kopp te o gå o lägga mig i tid för en gångs skull... Vi ska till Borlänge o förhoppningsvis handla det sista imorgon. Papper till tackkorten, skor till båda två, byxor till m2b o så lämna in min klänning för att läggas upp då förstås. Har jag glömt nåt? Hm, det lär jag ju märka i så fall... Ny bilbarnstol till sonen behövs visst, så det får vi fixa det med - hans ben börjar bli för långa för den gamla stolen han har. Jo, doppresent till barnens kusin måste vi ju skaffa också, o så behöver jag mer te. Blommor står väl också på listan, för jag ska nog försöka mig på att göra en blomboll på söndag kväll. Imorgon o på söndag fm ska vi STORSTÄDA. Det kommer en familj och kollar på vår bostadsrätt på söndag, o om de inte vill ha den så ska den annonseras ut... Phu! Full fart är det ute på tomten också. Bäst jag lägger mig snart o försöker varva ner, kan nog ta ett tag...

• Marskatt

Tjoho! Fyra veckor kvar idag, o jag har hittat skor! Äntligen! De har fått in vårkollektionen nu o där fanns MINA skor med. Ska se om jag kan ta foto på dem o lägga på min sida på svartbrud sen. Lämnade in klänningen också o ska få den uppsydd så längden blir perfekt (den blev ännu finare när vi nålade upp den ) o så får de sätta på tunna axelband, bara för säkerhets skull, vill ju inte den ska kana ner när jag inte har något under (jo, trosor förstås...). Men nån semester har jag ju fortfarande inte fått... Intressant med semestern, för chefens dotter ska gifta sig med en kille på vårt jobb i påsk, han kan väl inte heller få semester då!

O vi hann med så mycket idag! Sambon fick tag på jättefina (krtistrecksrandiga!) byxor till sin frockcoat, o skor köpte han tre par o betalade för ett! Slå det den som kan! Passade på att köpa till barnen också, tre par för ett. Kanon! Var in på cervera som tydligen ska läggas ner (i Borlänge i alla fall) o köpte 12 små portionsformar som tål ugnen o frysen, för halva priset. Perfekt! Var nog det enda jag saknar i mitt kök (förutom en suffléform då, hoppas jag får en när jag fyller år).

Imorgon kväll ska jag göra en blomboll på prov, köpte blommor till den idag (inte alls såna jag ska ha, men ändå!).

Men - när jag skulle in på Panduro dök tjejkompisarna upp! Så jag fick hänga där o kolla på allt möjligt innan de gick, de vet ju inte om att vi ska gifta oss! Hm, de var lite kluriga ändå tjejerna, undrar just om de misstänker nåt... de sa inte ens hejdå... undrar varför...

Svar på tråden Mars/April brudar!!!