Tjoho! Fyra veckor kvar idag, o jag har hittat skor! Äntligen! De har fått in vårkollektionen nu o där fanns MINA skor med. Ska se om jag kan ta foto på dem o lägga på min sida på svartbrud sen. Lämnade in klänningen också o ska få den uppsydd så längden blir perfekt (den blev ännu finare när vi nålade upp den
) o så får de sätta på tunna axelband, bara för säkerhets skull, vill ju inte den ska kana ner när jag inte har något under (jo, trosor förstås...). Men nån semester har jag ju fortfarande inte fått... Intressant med semestern, för chefens dotter ska gifta sig med en kille på vårt jobb i påsk, han kan väl inte heller få semester då!
O vi hann med så mycket idag! Sambon fick tag på jättefina (krtistrecksrandiga!) byxor till sin frockcoat, o skor köpte han tre par o betalade för ett! Slå det den som kan! Passade på att köpa till barnen också, tre par för ett. Kanon! Var in på cervera som tydligen ska läggas ner (i Borlänge i alla fall) o köpte 12 små portionsformar som tål ugnen o frysen, för halva priset. Perfekt! Var nog det enda jag saknar i mitt kök (förutom en suffléform då, hoppas jag får en när jag fyller år).
Imorgon kväll ska jag göra en blomboll på prov, köpte blommor till den idag (inte alls såna jag ska ha, men ändå!).
Men - när jag skulle in på Panduro dök tjejkompisarna upp! Så jag fick hänga där o kolla på allt möjligt innan de gick, de vet ju inte om att vi ska gifta oss! Hm, de var lite kluriga ändå tjejerna, undrar just om de misstänker nåt... de sa inte ens hejdå... undrar varför...