• Cavatina

Stockholmsbrudar nya kompisar 4

Muggen ligger på Götgatan 24. Om du går av tunnelbanan vid Slussen, går uppgången mot Götgatsbacken och när du kommit upp på Götgatan så går du ca ett halvt kvarter ner åt höger. Muggen ligger på andra sidan gatan, från tbane-uppgången sett.

See you!

Terri: Vad var det för adress till din bröllopssida...? Jag har tappat bort den och blir så nyfiken när Froggys har sett dina inbjudningar!

• Cavatina

Wunja

Här kommer en undran om dina inlägg, måste man ha olika till olika skor eller räcker det med ett par (de är ju ganska dyra)? Smärtgränsen är nådd nu nämligen!

Tack för i tisdags girls!

• Cavatina

Tips!

Ikväll kl 18 är det bröllopsmusikkonsert i Hedvig Eleonora kyrka om nån vill gå och få inspiration (eller återuppleva gamla minnen..?) Jag ska försöka få med mig mannen dit, det blir säkert annorlunda att höra musiken live än på skiva o via nätet.

• Cavatina

Wunja: Finns det såna på Löplabbet eller hur var det? Tack för hjälpen!

• Cavatina

Wunja: "Ej gå barfota", det är ju endast då jag kan gå normalt öht... HAr fixat tid på privatklinik nu så jag kan nog gå i juni om jag har tur. Om jag inte döms som hopplöst fall vill säga. Tack för tips o råd!

Froggys: Tack! Hoppas du hade en trevlig alla hjärtans du också! Vi firade härhemma med att ha tvättstugan, haha. Romantik på hög nivå...

• Cavatina

Gumsestumpan: Nej, jag/ vi kom inte iväg, jag kan inte gå... Är hemma från jobbet men har fått tid hos nån privatklinik(?) på östermalm i mars så jag slipper iaf vänta till maj-juni. Alltid något. Jag sitter här och vaktar BT när jag inte letar bukettinspiration. Tror ni det blir grällt med gula rosor och mycket grönt? Jag hittar inga bilder på "pudergula" rosor, bara på knallgula och champgnefärgade. Finns det mildgula ranunklar?

Terri: Åh, jag hade också velat se opera! Jag gillar sånt (OCH musikal OCH teater OCH konserter.)

Sen kan jag tillägga att jag, efter att ha läst här, tänker önska mig semla som fredagsgodis. Får se om det blir lyxvarianten, haha.

• Cavatina

Hihi, har också hört det där med falskhet... På en del hemsidor står det att gula blommor symboliserar "vänskap", på andra "falskhet" och på en del att det betyder "du är ljuset/ solen i mitt liv". Vad ska man tro på, tro på, tro på, när, tro på när allt är såhär?

Jag är en stor vän av gult, men vill nog ha en mildare variant än det knalligaste. En bukett i denna stil ungefär:

www.svartbrud.se/Galleri.asp&ImgID=4465&BrudID=179
    Men utan "hänget", alltså bara själva den runda buketten. Vad tycks?

• Cavatina

Gumsestumpan: Förhoppningsvis behöver jag inte vara hemma tills mars, är hemma nu och vilar upp resten av kroppen som felbelastats och gett mig värk. När det gått över hoppar jag vidare!

• Cavatina

Wunja:
    Är det ok om jag kommer med färdtjänstbilen och snyltar lite...? Det lät så gott!!

Kul att du gillar buketten!

• Cavatina

Tack Terri! Jag gillar Viva och Sunbeam, de är båda fina men på olika sätt. TACK!

Jag tror att båda rosorna du visar skulle kunna passa i din bukett (jag gillade den som heter "circus" bäst!), jag tror inte nån kommer att tänka på att buketten kanske inte ha exakt samma färg som själva temat på andra saker. Det vore en annan sak om ni skulle ha rosorna på bordet, bland festprogram och annat med den andra "temariktiga" färgen.

Vi har t.ex. olivgrön, ljust gråbeige/ äggskal och vitt på mycket av trycksakerna (du var inte på den fikasessionen när jag hade kamera o visade, va?), men det tänker jag faktiskt strunta i när det gäller buketten. Jag har alltid önskat ha gula blommor, men har ändå velat fram och tillbaka ett tag och nu är jag tillbaka på ursprungsidén igen.

Svar på tråden Stockholmsbrudar nya kompisar 4