Kyrkbröllop utan att kosta en förmögenhet
Vill man ha ett bröllop som inte kostar skjortan så får man väl prioritera lite! Vi gifter oss i en liten kyrka med ca 15 gäster. Middag på hotellrestaurang o bröllopsnatt på deras hotell (ibland får man rabatt på övernattningen om man sover där man äter). Min klänning är inköpt på höstrean, ringen på en utförsäljning hos en guldbutik som skulle stänga (men kedjan de tillhörde finns ju kvar), sonens kostym inköpt i Indien härom året, sambons frockcoat är begagnad o ska säljas efteråt, inga dekorationer i kyrka eller matsal behövs, det står kyrka resp hotell för. Nu blir inte min brudbukett särskilt billig (även om jag valt att göra den själv) för blommor till en boll kostar en del, särskilt rosor mitt i vintern... Har köpt billiga, snygga skor till oss båda (+ till barnen) som kan användas i många andra sammanhang senare. Alla trycksaker gör vi själva (ja, det lönar sig för oss, har inga konstigheter om vi säger så), hårsmycken gör jag själv (plus att jag får till en del som jag kan sälja sedan). Nu när det var alla hjärtans dag köpte vi chokladhjärtan som vi lagt i små tyllpaket med fina band om som gästerna ska få. I princip allt vi handlat har vi köpt för halva priset då vi passat på när butiker stängts, flyttat eller haft stora reor. Det senaste som inhandlades i den andan var svärmors outfit (som hon iofs betalade själv, men ändå).