• Ansu

Enklet bröllop-vad skriver man på inbjudan?

Hej,
    Vi ska ha ett litet enkelt bröllop med bara vår närmaste familj/släkt/vänner. Inkl barn blir vi (om alla tackar ja) 32 st.
    Vi har bara tänkt bjuda på något enkelt exvis lite kallskuret och kaffe&tårta. Hur skriver man det lämpligast på inbjudan så att inte gästerna förväntar sig ett stort bröllop med med 3 rättersmiddag osv.
    Vi kommer dessutom inte vilja ha några bröllopspresenter, hur skriver man det?

Tacksam för förslag!!

• Svar på tråden Enklet bröllop-vad skriver man på inbjudan?
  • Ansu

Klädkoden kommer inte vara "hög".

Sen är det ju inte det att man vill att de inbjudna "ska skylla sig själva" utan jag tycker att det vore fint om de visste hur vi tänkt oss det hela så att våra och deras förväntningar motsvarar varandra för att det ska bli en så lyckad dag.

Tack för iden med att "bästa presenten är gästerna själva" den ska jag ta samt "lättare tilltugg..." ska jag fundera lite på.

• Ansu

Tack Honey Boo, jätte bra ideé. Något liknande detta ska vi självklart skriva !!! Åh var bra, vad glad jag blir !!!

• Ansu

Bra tips igen Honey Boo, tackar !

• Ansu

Vigseln blir i kyrkan, och festen hemma eller i en liten lokal bara 100 m från vårt hus. Jag skulle vilja att festen blir hemma och att vi kan vara i trädgården men det beror ju lite på vädret. Vi ska gifta oss den 1/9, väldigt ofta är det fint väder just i början på september men 2006 exvis så öste det ner just den här helgen. Så vi får se.. Vi kommer nog att bjuda in till trädgården men blir vädret dåligt så blir det nog lokalen bredvid.

• Ansu

Sala brud: Det var en kul inbjudan, ska visa den för min blivande får vi se vad han säger.

• Ansu

Ja jag såg också det, men jag tror nog att de som kom bröllopet ändå fattade vad Sala brud menade

• Ansu

Sala Brud; Nu har vi bestämt oss. Det blir en ganska snarlik variant av er inbjudningstext. Tack så mycket för ideerna.!!!

Svar på tråden Enklet bröllop-vad skriver man på inbjudan?