• LaNovia

Usch för Migrationsverket!!

Jag blir så arg på dom!! Det har gått 13 månader sedan min fästman ansökte uppehållstillstånd o dom svarar inte... hur kan det ta så långt tid??
    Min bästa kompis gick igenom exakt samma sak som oss, de var förlovade och de lämnade in ansökan 3 veckor INNAN oss o han fick uppehållstillstånd för 7 MÅNADER sen!! Jag tycker det är så himla orättvis, usch!!

Ursäkta att jag är gnällig..ville bara skriva av mig lite... är så ledsen!

• Svar på tråden Usch för Migrationsverket!!
  • LaNovia

Jag har ju haft kontakt med dom, och ärendet ligger hos beslutsfattaren.Men det har den gjort länge.. Vi har båda blivit intervjuade..jag var på intervju i april och det skulle ta "några veckor" innan jag fick svar..men det har ju gått 10 månader sen dom sa Några veckor!!
    Och min kompis bor i samma stad som mig, och hennes nuvarande man kommer från samma land som vi...

Jag börjar tro att de inte tar oss som seriösa för att jag är ung..men vi har vart tillsammans i mer än 3 år o jag har besökt honom 3 ggr (han bor i sydamerika..väldigt dyrt att åka dit).. men dom säger ju inte så mycket mer än att ' Beslutet inte har fattats än'..mer än så får man inte veta, synd tycker jag!

• LaNovia

Imorrn ska jag ringa... hoppas jag får en chans att prata o tjata o att dom inte lägger på som dom har gjort förut!! Jag ska berätta hur det går sen... ;)

• LaNovia

kentfantast:

Du som verkar ha lite mera koll eftersom du har vart "inne" i deras system om man säger så..hihi

I augusti 2006 sa de till mig att en handläggare hade tagit vårat ärende.

Nu har hon som intervjuade mig i april sagt att mitt ärende är hos beslutsfattaren. Jag fick namn o telefonnumer till honom.

Tydligen så går ju ärenden runt til några stycken typ...ska det ta långt tid innan beslutsfattaren tar ett beslut??

Det jag alltid har trott är ju att handläggaren går igenom allting och sedan skriver nån sorts av rapport eller nått.. och utifrån det ska beslutsfattaren ta ett beslut eller ska beslutsfattaren OCKSÅ gå igenom aaallting innan han tar ett beslut?? Eller har jag fattat helt fel... :S

• LaNovia

Ja det skulle ju vara jätte bra.. då vet jag iallafall att det "värsta" är över.. att man får vänta på att beslutsfattaren har tid o tar ett beslut..
    Jag kommer inte fatta det när jag får papprena hemskickade.. vi har vart tillsammans i 3 ½ år.. o jag har fått resa dit 3 ggr..roligt ändå men dyrt! Men jag får hoppas att han får komma snart :D
    Om någon annan vet något mer kan gärna skriva här..ihihih

• LaNovia

Jag har fått mejl av beslutsfattaren..han sa att han ska kolla på vårat ärende den här veckan..jag ska ringa om det inte händer nåt den här veckan..han blir inte av med mig!!

• LaNovia

De tog beslutet idag..kommer med posten imorgon!!! Jag är såå nervööös!!!!

• LaNovia

Jaha, efter 14 månader av låååååååång väntan fick jag ett beslut.. och dom sa NEJ.. jag är såå ledsen!!

Jag fattar inte hur ett förhållande som har varat i 3 år inte är seriös enligt dom.

Och vet ni varför dom sa nej? Tydligen för att vi inte har haft samlag (pga religion) och därför är inte förhållandet seriös. Jag kan inte fatta att de tror det. Vad tycker ni? Är de oseriöst för att vi vill vänta tills vi har gift oss??

Jag är så aaaaaargg o besviken!!!

• LaNovia

Han ansökte från hemlandet i december 2005.
    Alltså jag blir så arg och ledsen.. jag tycker det är en så himla dåligt ursäkt och jag känner mig verkligen diskriminerad! Måste sätta mig ner nu och skriva brevet...att det här aldrg tar slut...:(

Svar på tråden Usch för Migrationsverket!!