Jag det var samma kvinna som intervjuade mig som fattade beslutet. När jag var på intervju sa hon att nu skulle en annan handläggare ta ärendet, jag fick namn till o med..sen åkte jag ju till Chile, när jag kom tillbaka hade de inte gjort ett skit på 9 månader(ursäkta språket). Sen började jag ringa och mejla varje dag, och till slut fick jag hem beskedet, och som handläggare stod hennes namn (hon som intervjuade mig + beslutsfattaren).
Det där med ombud eller offentlig biträde har jag inte, vet inte hur det fungerar ens. Jag fick ju aldrig någon besked av att migrationsverket inte ville ändra beslutet, de sa det via mejl, så jag har ingen aning om vem som har vårat ärende nu i migrationsdomstolen. All information jag har fått är från hemsidor och er..för Migrationsverket har inte hjälpt mig alls med frågor tyvärr.
Det där med samlag skrev dom på beslutet att: "Ni har inte haft sexuellt umgänge eftersom det inte är tillåtet enligt er tro. Ni, enligt egen uppgift, har aldrig sammanlevt med varandra och inte har för avsikt att göra det innan ni ingått äktenskap för att det inte är tillåtet i eran tro". Ni har inget datum för gitermål".
För mig känns det som diskriminering. Om vi väljer att inte ha sex eller vara sambo är upp till oss. Det står ju klart och tydligt att man kan bevilja uppehållstillstånd om man SKA INGÅ ÄKTENSKAP, vilket vi absolut ska (och det sa jag till henne)
En annan sak var att jag sa att jag skulle till Chile i september och vi skulle förlova oss, jag hade till o med köpt biljett. Men varför stod inte det med i beslutet?
Och när jag meddelade att vi hade förlovat oss, varför sa hon inte då att de inte skulle ta hänsyn till det?
När jag skickade in överklagandet tog en annan kille den. Varför tog inte han heller hänsyn till de nya uppgifterna? Jag trodde ju det var därför man skickade in ett överklagande, så att de skulle gå igenom det en gång till me nya uppgifter. Alltså så räckte det inte att vi hade förlovat oss, och vi hade bokat datum för giftermål. De använde ju den skälen också till att neka, men nu kan dom ju inte göra det, de har ju ett datum.