Inlägg från: viktualia |Visa alla inlägg
  • viktualia

Biverkningar efter sluta med p-piller??

OM jag var du skulle jag vänta till efter bröllopet med att sluta med p-piller. Lite beror det på hur gammal du är, men är du 30 och yngre så skulle jag råda dig att fortsätta. Då spelar 3 månader inte så stor roll och det är bättre att veta hur du kommer må/se ut (=fortsätta med pillren) än att ge sig ut på hal is.

Är du äldre kanske 3 månader känns jobbigt länge att vänta. Men å andra sidan måste man vara beredd på att om man slutar med p-piller så KAN man bli gravid alltifrån första dagen utan piller till att det tar jättelång tid.

Själv var jag nöjd med att inte vara gravid på bröllopet - skoj att skåla i skumpa osv!

• viktualia

Skoj! Jag är också 77:a!

Och jag tycker INTE att det är ytligt att tänka så som du skrev! Inte alls! Är det NÅN gång i livet som man verkligen bryr sig om hur man ser ut, så är det ju till bröllopet!!

Jag kan avslöja att jag har nagelfarit alla bilder från bröllopet - svårt att låta bli och svårt att godkänna sig själv!

På något sätt har jag ändå godkänt de där bilderna - jag har aldrig varit snyggare än så!!! Riktigt häftigt!

Så mitt råd är fortfarande: Sluta ät p-piller strax efter bröllopet! Då känner du dig trygg hela vägen fram till den stora dagen - kan förutse vikt, utseende och hur du mår. En del får ju hormonsnurr och mår konstigt psykiskt när de börjar eller slutar med p-piller! Onödigt att riskera det och onödigt att ha panik...

Svar på tråden Biverkningar efter sluta med p-piller??