Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Biverkningar efter sluta med p-piller??

Sluta efter bröllopet skulle vara mitt råd. Det kan ta överett år innan kroppen kommer i balans efter man slutat med p-piller. Dum risk att ta liksom. Och vem säger att du fösenar din möjlighet att bli gravid med tre månader, det vet du ju inte... Kroppen reagerar olika vid olika tillfällen så du kanske blir gravid vid exakt samma tillfälle vare sig du slutar nu eller efter... ;) Det vet du inte.

• pickolina

Alltså, det är bara läsa här på BT tex... Vissa blir sig själva både psykiskt och fysiskt på ett par veckor och för vissa kan det ta jätte lång tid. Läste i en av trådarna som är igång nu att det tog 1,5 år för en tjej att få tillbaka mensen efter hon slutat... Tex... Det är dessutom ingen ovanlighet att det tar tid för kroppen att återställa sig. Det kan ju gå alldeles utmärkt för dig att sluta, men det kan oxå "sabba" ditt bröllop. Personligen hade jag inte tagit den risken... Men där måste du ju väga för och emot själv....

• pickolina

Det är vanligt att biverkningar så som akne dyker upp flera månader efter man slutat.. Så man ska inte "ropa hej" för tidigt.. Sist jag slutade så tog det flera månader. Så pass länge faktiskt, att jag först inte trodde att det var pga pillerna. Det var det.. Nu har jag ledsnat på akne och börjat igen. Skratt.. ;)

• pickolina

Louise14 - Jag stog ut lite över ett år. Det är samma visa varje gång jag slutar med p-piller så nu kommer jag nog att fortsätta med dem. Typ i all evighet.. ;) :D

Svar på tråden Biverkningar efter sluta med p-piller??