Inlägg från: wifetobe07 |Visa alla inlägg
  • wifetobe07

Biverkningar efter sluta med p-piller??

Jag har också ätit Trionetta i nästan 10 år. Ska gifta mig i augusti och valde att sluta för ca en månad sen. Just för att man inte vet hur lång tid det tar att bli med barn efter att man slutat...

I alla fall har jag varit livrädd för ev biverkningar (ytlig som man är kändes acne och plötslig viktuppgång som de värsta...:))

Hade också grym mensvärk innan jag började och jag räknar nästan med att den kommer tillbaka, men man får väl hoppas på att mensen kan hålla sig borta just på bröllopsdagen och gör den inte det finns ju alltid värktabletter och tamponger...

Hittils har jag inte märkt av ett dugg att jag slutat i alla fall. Hoppas det förblir så! Ni som fått biverkningar av att sluta, hur sent kom dom???

• wifetobe07

Alice Palice

Jag åt färdigt en karta innan jag slutade, har hört att det är det bästa att göra. Vet inte varför riktigt...

Har haft mens en gång sen dess och då hade jag ingen värk alls och den var kort som den varit hela tiden med p-piller. Fast jag räknar nästan med att nästa gång blir värre, som om kroppen inte riktigt förstått att jag slutat än...:)

Men man kan ju alltid hoppas på det bästa att man inte märker nåt alls, eller som vissa bara positiva biverkningar.

• wifetobe07

HLS

Menar du att biverkningarna kom först efter 2 månader!!!! Jag trodde dom skulle komma nästan direkt i så fall och försvinna inom ett par månader...

Jobbigt, men förhoppningsvis försvinner det lika fort som det kom.

• wifetobe07

HLS

Jag menade om biverkningarna inte visade sig förrän efter flera månader? Att det kan hålla i sig länge visste jag...

Läste just mitt eget inlägg och förstod inte riktigt själv hur jag menade...:)

Svar på tråden Biverkningar efter sluta med p-piller??