• Mastermind

Bantarsoppan - bröd...

Om ni är som en familj så kan du väl bara säga till dem att du försöker tänka på vad du stoppar i dig, helt enkelt?

• Mastermind

Rosenhaga - Jag har tänkt på ditt inlägg ett tag nu och du har så himla RÄTT. Jag har bantat de senaste 11 åren (och jag fyller 23 på lördag -hur tragiskt är inte det?) och jag har steg för steg börjat inse hur otroligt korkat det är. Men ditt inlägg var faktiskt det som avgjorde det hela; fr.o.m imorgon (om en halvtimme ;)) ska jag köra på det du säger; ta bort en sak i taget. Inte totalförbjuda godis och sånt, utan bara äta när man blir bjuden eller om det händer nåt speciellt.

Har redan köpt hem havregryn och äpplen till imorgon. :D

Så om du inte har något emot det så får du gärna posta fler generella tips, om du har. Eller tips på smarta och enkla frukostar, mellanmål och så. Jag tänkte äta nyttigt och bra, sånt som mättar länge. Och till middag en lätt sallad (jag har dock en kraftig övervikt, så jag ska ändå försöka gå ner 0,5-1 kg/vecka så jag kan få en normal och sund kropp).

• Mastermind

Mia-Maria - Jo, jag gick ner 50 kg på 5 månader, men sen gick jag upp 20 kg på 3 månader efteråt.. :/ Så jag vill försöka gå till botten med problemet innan jag gått upp alla 50 kg igen + lite till. Nu menar jag dock inte att det är Cambridge's fel, jag hade säkert hållt vikten eller gått ner mer om jag hade ätit normalt/nyttigt efteråt, men eftersom jag gick tillbaka till mina gamla "mat"vanor så blev det som det blev.

Men tack, jag hoppas också att det kommer gå bra. :)

Svar på tråden Bantarsoppan - bröd...