• ankan05

Bantarsoppan - bröd...

Jag går på den berömda bantarsoppan och är nu inne på dag 3. Det fungerar bra och jag känner mig redan lite lättare i kroppen även om jag ännu inte vågat(!) ställa mig på vågen.

Problemet är att en av mina kollegor bjuder på frallor här på jobbet idag... Grova frallor med ost och paprika ser det ut att vara. Helst skulle jag vilja hoppa över helt och köra stenhårt på min diet, men på mitt jobb, som är VÄLDIGT familjärt, skulle det absolut inte gå att tacka nej till förmiddagsfrallorna.

Så ni behöver inte säga åt mig att jag ska tacka nej, för det är helt omöjligt, utan min fråga är istället:

Sabbar jag hela dieten om jag på förmiddagen idag äter en grov fralla med ost (inget smör) och paprika och sedan går tillbaka till soppan??!

• Svar på tråden Bantarsoppan - bröd...
  • Ellte

Vet inte vad det är för diet du pratar om men jag säger ändå det du inte vill höra :? KLART tusan du kan säga nej :? Om du är mätt? Om du är sjuk? kan du inte säga nej då? Om det bjuds på något du inte tål eller något du inte gillar alls kan du inte säga nej då?

Om du har bestämt dig för att ta tag i din vikt, varför skulle någon annan få styra vad du äter?

• Mastermind

Om ni är som en familj så kan du väl bara säga till dem att du försöker tänka på vad du stoppar i dig, helt enkelt?

• ankan05

Men jag kan verkligen inte säga nej... Jag är absolut inte överviktigt men har gått upp 3-4 kg det senaste halvåret som jag skulle vilja få bort (så att jag får på mig favvojeansen igen). Mina arbetskamrater skulle oroa sig över mig och försöka påverka mina matvanor!

• Pumpkin

OT men, vad är det för diet?

• pickolina

Grejen att du "sabbar" det du påbörjat om du tackar ja och äter denna fralla. Det blir som att börja från ruta ett igen.. Verkar tämligen onödigt bara för att du har mage att säga nej.. Tycker jag..

• Ellte

Vad är det för diet du går på då? 3-4kg får du ju lätt bort genom att äta nyttigt och ta ett par raska promenader i veckan... Då lär det inte vara några problem med en ynka macka.

Hursomhelst, oavsett vad dina skäl är till att inte äta ska du inte behöva förklara dig eller försvara dig.

• ankan05

Nu har jag tryckt i mig en halv fralla (överdelen) med en skiva ost och två små bitar paprika... Håller tummarna för att detta inte sabbar alltför mycket.

Jag går på den diet som kallas Sahlgrönskas eller Bantarsoppan. En 7-dagars kur där men äter grönsakssoppa vid varje mål kombinerat med frukt, grönsaker mm. Man skall tydligen gå ner 4-7 kg per vecka.

• Pumpkin

ankan05
    Är den god? Grönsakssoppa brukar ju vara gott

• ankan05

Jag tycker att soppan är jättegod!

Är inne på dag 3 och det kan hända att den inte är lika god på 6:e och 7:e dagen. Man äter den morgon, middag och kväll så det finns risk för att man tröttnar. Men det har ju inte direkt med soppan att göra. Tror att man hade tröttnat vad man än hade ätit 3-4 gånger om dagen i 7 dagar.

• vixen not a tramp

Vad sägs om att lägga in ett recept?

Svar på tråden Bantarsoppan - bröd...