• ankan05

Bantarsoppan - bröd...

Jag går på den berömda bantarsoppan och är nu inne på dag 3. Det fungerar bra och jag känner mig redan lite lättare i kroppen även om jag ännu inte vågat(!) ställa mig på vågen.

Problemet är att en av mina kollegor bjuder på frallor här på jobbet idag... Grova frallor med ost och paprika ser det ut att vara. Helst skulle jag vilja hoppa över helt och köra stenhårt på min diet, men på mitt jobb, som är VÄLDIGT familjärt, skulle det absolut inte gå att tacka nej till förmiddagsfrallorna.

Så ni behöver inte säga åt mig att jag ska tacka nej, för det är helt omöjligt, utan min fråga är istället:

Sabbar jag hela dieten om jag på förmiddagen idag äter en grov fralla med ost (inget smör) och paprika och sedan går tillbaka till soppan??!

• Svar på tråden Bantarsoppan - bröd...
  • Mastermind

Mia-Maria - Jo, jag gick ner 50 kg på 5 månader, men sen gick jag upp 20 kg på 3 månader efteråt.. :/ Så jag vill försöka gå till botten med problemet innan jag gått upp alla 50 kg igen + lite till. Nu menar jag dock inte att det är Cambridge's fel, jag hade säkert hållt vikten eller gått ner mer om jag hade ätit normalt/nyttigt efteråt, men eftersom jag gick tillbaka till mina gamla "mat"vanor så blev det som det blev.

Men tack, jag hoppas också att det kommer gå bra. :)

• vixen not a tramp

Mastermind
    Jag förstår!

• Shannon

ush jag testade den soppan, första tallriken var god.. men när jag skulle äta den igen så riktigt vred det sig i min mage... cellerin i kombination med de krossade tomaterna var sååå äcklig.. fast jag gillar inte celleri. egentligen kan man ta vilka grönsaker man vill i soppan... förutom potatis

• Shannon

kan även tillägga att den här dieten kallas cabbage soup diet på engelska.. och det mesta man förlorar under en vecka med denna diet är vatten. man kan i snitt bara förlora 0.50 - 1 kg fett per vecka med vilken diet som helst. eftersom grönsakerna har så låg fetthalt så kissar du i princip ut grönsakerna..

• Rosenhaga

Hej på er,

Lite tips efterlystes gällande frukost. Havregrynsgröt är ju himla bra så gillar man det är det bara att tuta och köra. Själv åt jag under en period havregrynsgröt på fiberhavregryn - helt enkelt för att jag tycker att det är godare, inte lika mjällt som på vanliga havregryn. Skivade på ett äpple istället för mos eller sylt. Gott och krispigt. Rikligt med mjölk - och inte minimjölk eller lättmjölk. :)

Funkar bra att ha i en tesked psylliumfrön i gröten också, det ska visst bara nyttigt men minns inte för vad. Tarmarna kanske? Smakar ingenting så varför inte?

Gröten gör att jag är mätt hela förmiddagen men har ändå till förmiddagsfikat tagit en frukt eller lite yoghurt - så står jag mig riktigt bra till lunchen och är inte superhungrig utan äter en mer normal portion.

Jag har själv en övervikt som är läskigt stor, har gått ned 20 kg och det är bara en början.

Det var frukosten, det. Funkade för mig. Idag äter jag grovt bröd gjort på surdeg. De finska bröden från Fazers tyckte jag var kräkäckliga från början men idag har jag vant mig och kan till och med känna ett sug efter dem. Jag har en god ost på som smakar och inte någon 10+ ost. Jag tar ju bara fler skivor då.

• Buslinna

Psylliumfrön är bra just för magen - det är vattenlösliga fibrer. Men om man äter gröt på fiberhavregryn så löser sig nog den biten ändå. :)

Det är härligt att höra att det funkar bra för dig Rosenhaga! Och som sagt, jag hoppas att det går superbra för dig Mastermind!

För egen del hoppas jag med Cambridge kunna kapa toppen på det där gigantiska berget man har att övervinna, så att det känns som en överkomlig uppförsbacke i stället. :) Sedan är det så klart bra mat och regelbunden träning som gäller. Jag äter bra som det är, men oregelbundet. Nu äter jag äter Cambridge mellan varannan och var tredje timme (delar upp portionerna) och tänker ta med mig den vanan senare. Jag måste framför allt också få igång träningen, men tycker att det är alldeles för jobbigt mentalt att gå och träna när man bara känner sig otymplig och som en mindre elefant jämte alla vältränade människor. :) Utöver det är det riktigt kul och skönt att träna, så när jag väl övervinner det är det bara att vara benhård i planeringen för min del.

För mig handlar Cambridge om att hårt sätta stopp för fortsatt viktökning och dessutom få resultat för att motivera mig att kämpa vidare sen.

• Rosenhaga

Buslinna,

Kul att höra att det går bra för dig med Cambridge. För mig är det inte rätt grej men klart att det är det för andra, roligt!

• Me_minie

Jag har testat den soppan! Men jag fick väldigt ont i magen av den å klarade inte av att äta den...

• Mimmi27

Jag tycker det är bra att äta kålsoppan ibland för att det känns som att jag "rensar" kroppen lite. Men ni som har varierat soppan, vilka kryddor och grönsaker har ni använt? Jag vet inte hur mycket jag kan ändra utan att förstöra soppans effekt.

• Pärlhönan

Mia.Maria: när började du prenumenera på Ifrom, jag föll nämligen för samma jacka, men har väntat länge nu på både jacka o tidning:(

• M.O:s älskling

Pärlhönan
    Jag fick min jacka häromdagen:) Inte en chans att jag ska ha på den utomhus:)

• M.O:s älskling

Hihi jodå jag tycker jackan e fin, den e lite tunn bara. Men säkert jättebra:)

Svar på tråden Bantarsoppan - bröd...