• ankan05

Bantarsoppan - bröd...

Jag går på den berömda bantarsoppan och är nu inne på dag 3. Det fungerar bra och jag känner mig redan lite lättare i kroppen även om jag ännu inte vågat(!) ställa mig på vågen.

Problemet är att en av mina kollegor bjuder på frallor här på jobbet idag... Grova frallor med ost och paprika ser det ut att vara. Helst skulle jag vilja hoppa över helt och köra stenhårt på min diet, men på mitt jobb, som är VÄLDIGT familjärt, skulle det absolut inte gå att tacka nej till förmiddagsfrallorna.

Så ni behöver inte säga åt mig att jag ska tacka nej, för det är helt omöjligt, utan min fråga är istället:

Sabbar jag hela dieten om jag på förmiddagen idag äter en grov fralla med ost (inget smör) och paprika och sedan går tillbaka till soppan??!

• Svar på tråden Bantarsoppan - bröd...
  • ankan05

Jo, du har nog rätt ~norrsken~. Kanske förbränningen drar ner lite på takten men jag får som sagt försöka kompensera det med lite extra träning ikväll...

• Pumpkin

Det blir nog bra ska du se

• vixen not a tramp

Jag tror att med det träningsschemat är nog en halv fralla precis ingenting att oroa dig för. Eftersom att du inte är inne i någon ketos, vad jag kan förstå i alla fall, så känns det verkligen inte som någon fara. Pumpa på!

• vixen not a tramp

Google is my friend! Läs här:

Vad är ketos?
    Fråga: Vad är ketos och hur uppstår det?
    GI-expert Ola Lauritzson svarar: Ketos är en kemisk omställning i kroppen som uppstår när du äter väldigt lite kolhydrater och därför främst använder fett som energikälla. Fettet omvandlas till ketoner som kan användas som bränsle - därav namnet.
    För att detta ska hända bör man äta mindre än 40 gram kolhydrater om dagen.
    Bör tilläggas att man även bränner en del fett när man äter mer kolhydrater, men inte lika snabbt.

• vixen not a tramp

sidan 18 var det visst...

• janna24

ankan: vad är det för soppa???kan man få receptet????

tack på förhand

• vixen not a tramp

Det står, kolla längre bak!

• ankan05

Tränade bodypump igår kväll samt släpade mig upp till gymmet i morse där jag körde intervallträning (1 km powerwalk varvat med 1 km löpning i 1 timme = ca 8 km) innan jobbet och innan frukost!

Det vore väl sjutton om den där ostfrallan sabbade så himla mycket!!

Det svåra blir att hålla fast vid dieten nu när det är helg... Idag får jag mumsa i mig 8 bananer och 8 glas lättmjölk utöver obegränsad mängd soppa. Låter väl sådär att käka bananer och dricka mjölk till fredagsmyset med film i soffan, men vad gör man?

Imorgon lördag står det 300 g nötkött och 6 tomater på matschemat - inte illa

Svar på tråden Bantarsoppan - bröd...