Bantarsoppan - bröd...
Vad sägs om att lägga in ett recept?
Vad sägs om att lägga in ett recept?
Låter gott, men jag känner mig allltid så skeptisk när det utlovas mirakel på kort tid. Går man verkligen ner i fett?
Ok, perfekt för att komma i något som sitter tight till en fest eller så alltså!
Misstänker att det ofta är så...
Särskilt om man tappar typ 4-5kg på en vecka, då måste ju det mesta vara vatten, inte 17 kan man bränna så mycket fett på den tiden!?
Fast cambridge verkar ju funka, men där håller man å andra sidan på längre antar jag...
Bantning, vilken trist djungel! Med det här receptet är det i alla fall ingen som blir rik på tjejers dåliga självförtroende, som i många andra fall.
Men å andra sidan är det här kanske ingen regelrätt bantning, då man mest tapapr vatten...Oh, well...
Ok, så en eller två veckor på cambridge är ingen idé alltså. Då bode det vara samma med en elller två veckor med nutrilett elelr likande oxå. Någonslags kombinerad kur kankse är bäst.
I grund och botten kan man ju banta med vad som helst, antalet kalorier man äter ska vara mindre än det man gör av med. Enkel matematik egentligen.
Kul att höra! Synd bara att det är svårare att omsätta kunskap i praktiken...
Nej, eftersom soppan redan innehåller kolhydrater tror jag inte alls det är någon fara! Men känner du dig som en dålig människa, vilken du absolut inte ska! Så kan du ju gå en runda i kväll eller så.
Tänk så här! Jag äter den här soppan för att jag tycker så mycket om mig själv, att jag vill se ännu bättre ut. Att jag åt en macka gör inte att jag gillar mig själv mindre. Jag behöver inte straffas!
Mia Thörnblom sa nåt liknade och jag tyckte det lät så himla bra!
Ett litet tips, jag vet inte hur din mage sköter sig, fint sagt, men jag skulle nog lägga till lite linfrö som komplement. Påverkar inte näringsupptaget alls, men ja, du förstår...
Jag tror att med det träningsschemat är nog en halv fralla precis ingenting att oroa dig för. Eftersom att du inte är inne i någon ketos, vad jag kan förstå i alla fall, så känns det verkligen inte som någon fara. Pumpa på!
Det kan du läsa mer om på s19 tror jag i den här tråden, jag är inte så bra på att förklara...
www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383.html
Google is my friend! Läs här:
Vad är ketos?
Fråga: Vad är ketos och hur uppstår det?
GI-expert Ola Lauritzson svarar: Ketos är en kemisk omställning i kroppen som uppstår när du äter väldigt lite kolhydrater och därför främst använder fett som energikälla. Fettet omvandlas till ketoner som kan användas som bränsle - därav namnet.
För att detta ska hända bör man äta mindre än 40 gram kolhydrater om dagen.
Bör tilläggas att man även bränner en del fett när man äter mer kolhydrater, men inte lika snabbt.
sidan 18 var det visst...
Det står, kolla längre bak!
Känns som at den frallan är long gone...
Rosenhaga
Som vanligt, ett mycket klokt inlägg! Särskilt sista stycket, något jag själv funderat en hel del på. Anna Skipper är ju inne på samma linje.
En annan grej som är tänkvärd är ju, "det är inte festerna som gör dig fet, utan vardagarna" eller "man kan äta allt, men inte alltid".
Lite efter den "filosofin" försöker jag leva efter.
Problemet är ju bara att det är SÅ lätt att säga och veta, men inte lika lätt att leva efter alltid...
Mastermind
Ska DU överge Cambridge!? Du som fått såna otroliga resultat! Väldigt modigt måste jag säga!!! Grattis till beslutet, hoppas att du inte kommer ångra dig!
Jag håller själv på och lägger om kosten och försöker äta regelbundet, otroligt svårt för mig, fast det är så "lätt"! Väger mig första gången på torsdag, man hoppas ju på ett positivt resultat, men man vet ju inte. Hittills har det gått ganska bra, men jag har rört mig alldeles för lite!
Keep us posted Mastermind!
Förresten bra tips om nyttig mat kan du få på bla tasteline, men varning för där finns mycket smaskens som inte är så nyttigt oxå. Jag har precis börjat prenumerera på I Form, (mest för att man fick en jacka...) Så jag kan komma med lite recepttips oxå när den väl dyker upp.
Eftersom vi är i den tråden så tror jag soppan som skrivits ner tidigare är bra middagsmat, i kombination med protein. Mycket proetin ska det va!
Läste om dina "lyxsoppor" som du köpt, det är ju bara att du har dom till middag, och eller lunch då och då.
En bekant till mig gick ner MASSOR på att äta en påse till lunch och en till mellanmål. I övrigt tror jag hon åt som vanligt, fast nyttigt då.
Lycka till som sagt, och hoppas vi kan höras här då och då!
Rosenhaga, du kommer väl tillbaka!!!
Mastermind
Jag förstår!