• ankan05

Bantarsoppan - bröd...

Jag går på den berömda bantarsoppan och är nu inne på dag 3. Det fungerar bra och jag känner mig redan lite lättare i kroppen även om jag ännu inte vågat(!) ställa mig på vågen.

Problemet är att en av mina kollegor bjuder på frallor här på jobbet idag... Grova frallor med ost och paprika ser det ut att vara. Helst skulle jag vilja hoppa över helt och köra stenhårt på min diet, men på mitt jobb, som är VÄLDIGT familjärt, skulle det absolut inte gå att tacka nej till förmiddagsfrallorna.

Så ni behöver inte säga åt mig att jag ska tacka nej, för det är helt omöjligt, utan min fråga är istället:

Sabbar jag hela dieten om jag på förmiddagen idag äter en grov fralla med ost (inget smör) och paprika och sedan går tillbaka till soppan??!

• Svar på tråden Bantarsoppan - bröd...
  • vixen not a tramp

Misstänker att det ofta är så...

Särskilt om man tappar typ 4-5kg på en vecka, då måste ju det mesta vara vatten, inte 17 kan man bränna så mycket fett på den tiden!?

Fast cambridge verkar ju funka, men där håller man å andra sidan på längre antar jag...

Bantning, vilken trist djungel! Med det här receptet är det i alla fall ingen som blir rik på tjejers dåliga självförtroende, som i många andra fall.

Men å andra sidan är det här kanske ingen regelrätt bantning, då man mest tapapr vatten...Oh, well...

• Pumpkin

Mia.Maria: Fast det är ju samma sak med Cambridge - från början är det vatten du tappar. Så är det ju med dom flesta bantningskurer. För på en vecka kan du (i princip) omöjligt förbränna 4kg fett!

• vixen not a tramp

Ok, så en eller två veckor på cambridge är ingen idé alltså. Då bode det vara samma med en elller två veckor med nutrilett elelr likande oxå. Någonslags kombinerad kur kankse är bäst.

I grund och botten kan man ju banta med vad som helst, antalet kalorier man äter ska vara mindre än det man gör av med. Enkel matematik egentligen.

• Pumpkin

Mia.Maria: Precis! Rätt allt du säger

• ankan05

Ok tjejer.. åter till min fråga:

Trror ni att jag sabbade mycket genom att äta en halv fralla med ost idag på förmiddagen (dag 3)??

• vixen not a tramp

Kul att höra! Synd bara att det är svårare att omsätta kunskap i praktiken...

• Pumpkin

ankan05: Sorry! Åter till din fråga ja. Förstört jättemycket har du väl inte, men jag tror inte att det var så himla smart faktiskt, inte om du vill uppnå full effekt.

• vixen not a tramp

Nej, eftersom soppan redan innehåller kolhydrater tror jag inte alls det är någon fara! Men känner du dig som en dålig människa, vilken du absolut inte ska! Så kan du ju gå en runda i kväll eller så.

Tänk så här! Jag äter den här soppan för att jag tycker så mycket om mig själv, att jag vill se ännu bättre ut. Att jag åt en macka gör inte att jag gillar mig själv mindre. Jag behöver inte straffas!

Mia Thörnblom sa nåt liknade och jag tyckte det lät så himla bra!

Ett litet tips, jag vet inte hur din mage sköter sig, fint sagt, men jag skulle nog lägga till lite linfrö som komplement. Påverkar inte näringsupptaget alls, men ja, du förstår...

• ankan05

Tack Mia.Maria! Det är inte det att jag inte uppskattar ditt svar ~norrsken~.. men Mia.Marias svar var liksom det jag hoppades på.

Sen vet man ju aldrig vad som är rätt och fel men förhoppningsvis har den oskyldiga lilla halva frallan inte ställt till med alltför mycket skada. Ska träna bodypump ikväll (3:e träningspasset den här veckan, dock 1:a bodypump-passet) så jag kanske tränar jag bort frallan i alla fall. Problemet är om den så att säga har stört förbränningen i själva dieten?

Ja. ja, det lär väl visa sig den dagen jag vågar(!) ställa mig på vågen...

• Pumpkin

ankan05: Alltså jag menar ju inte att du kommer gå UPP i vikt eller så för att du åt en halv fralla, absolut inte! Vad jag menade var att det kanske stör förbränningstempot litegrann.

Svar på tråden Bantarsoppan - bröd...