Inlägg från: Duchess |Visa alla inlägg
  • Duchess

14 juli 2007, del tre

Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)

• Svar på tråden 14 juli 2007, del tre
  • Duchess

Åh, härligt :)

Jag kan ju puffa lite på tråden genom att dela med mig av några privata gallerier med bilder på tårtor och brudbuketter som jag tycker är intressanta. De finns här:

tinyurl.com/u4f9q
    tinyurl.com/y92c5n

Vill bara tillägga att jag skapat det här för eget bruk. Bilderna har jag snott på nätet utan att fråga, vilket jag vet att man inte ska göra. Men tanken har aldrig varit att publicera dem offentligt, utan att använda för att rådgöra med sambon och nära vänner inför bröllopet. Så var det sagt.

• Duchess

Hej frokennina, och välkommen hit!

Klart att ni ska ha chokladtårta om ni gillar det! (om du är intresserad så har jag några i mitt galleri som jag länkade till). Var ska ni gifta er?

Kul att se er andra också :) Hoppas ännu fler "gamlingar" hittar hit....

• Duchess

Även vi har bytt datum. Det visade sig att 14 juli krockade med ett bröllop i vänkretsen, vilket bl a innebar att vår solist inte skulle kunna komma. Så nu är det 21 juli som gäller istället. Känns jättekonstigt, men vi blir väl gifta ändå.. :)

Jag kommer att kika in i tråden ändå, eftersom vi ligger nära i tiden och jag gärna både tar och ger små tips!

• Duchess

Andromeda:

Såhär har vi skrivit. Inte exakt samma tanke som er, men det kanske ger nån liten hjälp :)

Eftersom lokalens utrymme är begränsat så har vi valt att prioritera våra vuxna vänner och släktingar samt våra syskonbarn när vi komponerat gästlistan. Barn som ammas är naturligtvis välkomna att följa med sina föräldrar. Meddela värdarna om ni har en baby med er, så kan vi ta hänsyn till detta när vi gör bordsplaceringen. Om någon av er som skall resa långt har svårt att ordna barnvakt över helgen, tala med värdarna även om detta i samband med er anmälan.

• Duchess

*fnissar*

l i s a:
    Jag tror att det är pga er flytt som jag och min sambo flyttat vårt en vecka framåt (från 14 till 21 juli) :)

Grattis, det är en bra dag - flaggdag och allt!

• Duchess

l i s a:

Jodå, det är precis "samma umgängeskrets" jag menar :) Iaf om paret som "knuffade" er en vecka framåt heter T&P, och du har en skönsjungande blivande make.

Såja, nu har du nåt att klura på! :D

• Duchess

Men är det hela världen om någon lånar en formulering? Själv tycker jag att det är smickrande om någon vill använda något jag skrivit, så länge det inte handlar om något jag har copyright på (bokstavligen).

Svar på tråden 14 juli 2007, del tre