• Duchess

14 juli 2007, del tre

Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)

• Svar på tråden 14 juli 2007, del tre
  • best_friends80

japp hittade hit *L*

• Duchess

Åh, härligt :)

Jag kan ju puffa lite på tråden genom att dela med mig av några privata gallerier med bilder på tårtor och brudbuketter som jag tycker är intressanta. De finns här:

tinyurl.com/u4f9q
    tinyurl.com/y92c5n

Vill bara tillägga att jag skapat det här för eget bruk. Bilderna har jag snott på nätet utan att fråga, vilket jag vet att man inte ska göra. Men tanken har aldrig varit att publicera dem offentligt, utan att använda för att rådgöra med sambon och nära vänner inför bröllopet. Så var det sagt.

• Andromeda

Halloj här kommer jag också ;) men blev som ni förvånad att det inte gick att skriva mer i den gamla tråden.

Idag har jag provat klänningar :D trodde aldrig att jag kunde passa i en klänning utan axelband och chiffong ärmar. Har hittat en underbar klänning från Hilarymorgan, med sk tubtop och massor av broderier, men har inte bestämt mig till 100% ännu, men den kände jag mig bekväm i :)Om man ville köpa den kostade den nästan 8 000 huga ligen, men hyra skulle kosta 4100:-...

• frokennina

Hej får man va med?
    Friade till min sambo uppe i London Eye för 1,5 vecka sen
    Nu blir det snabba ryck, har bokat kyrka och fotograf o festlokal denna veckan...
    Vad säger ni om chokladtårta? Älksar choklad men har läst att en del tycker det blir för mastigt med det mitt i sommaren....hur tänker ni?
    frokennina

• LidaM

hej.

Vi ska också har choklad tårta men den inehhåler mycket frukt och vanilj kräm med socker bottnar och choklad överdrag. Man kan mixa choklad med mycket frukt så vlir inte så krafitig.

• frokennina

Jo tänkte oxå mkt frukt (hallon, jordgubbar)
    Ngn som har tips på bra och inte alltför dyr konditor i Gbg eller Kungsbacka?

• Duchess

Hej frokennina, och välkommen hit!

Klart att ni ska ha chokladtårta om ni gillar det! (om du är intresserad så har jag några i mitt galleri som jag länkade till). Var ska ni gifta er?

Kul att se er andra också :) Hoppas ännu fler "gamlingar" hittar hit....

• Andromeda

Hej och välkommen frokennina,

Jag vill nog ha en tårta som ser ut som prinsesstårta, men med vit marsipanöverdrag, chokladmousse, vaniljkräm och choklad botten. Har smakat en sån och det var jätte gott :)

• klotjohanna

Nu har jag hittat hit..... undrade varför ingen skrev i den gamla..... silly mee....

Svar på tråden 14 juli 2007, del tre