14 juli 2007, del tre
Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)
Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)
nu har jag addat dig
Gabbies
:D :D :D :D :D
frokennina
Dessvärre inga erfarenheter från den sidan av Sverige ;) Men kolla i någon Gbg tråd? :)
Gabbies:
Jätte fin klänning, vart har du fått tag på underkjolen ? Är den dyr ? En sån typ av underkjol skulle nog passa till den klänning jag har fallit för ;)
Idag har jag varit och träffat vår mest troliga fotograf till bröllopet. Hon har tagit många fina bilder på hemsidan (å andra sidan får man väl aldrig se de misslyckade heller ;) )
jag har inte köpt underkjolen ännu, tror att det blir en annan faktist.. bridalmarket som jag beställer ifrån kanske ska ta fram en som dom tycker passar klänningen, vi har inte riktigt bestämt än... men jag hittade den på ebay sökte bara på crionline slip så kommer det upp massor i olika prisklasser..
Thanks har hittat den nu :) Den ser jättefin ut. Vad kostar eg underkjolarna egentligen i bröllopsbutikerna, någon som vet ??
Idag har vi skrivit kontrakt med fotografen. Vi måste betala halva fotograferings kostnaden direkt. Känns ganska tidigt, men vi måste om vi ska kunna boka henne överhuvud taget. Är det bara vi som betalat vid boking eller ?
Hoppas ni mår bra, själv har jag en förkylning som klingade av i början av veckan, men som kommit tillbaka :( Sitter här med snuvignäsa *suck*
Andromeda
Om fotograf:
Nej du är inte den enda, vi betalar 2000 kr nu eller hela.
2000 kr och då är bokningen klar ;) Sen ska resterande belopp, 6500 kr, vara betalt senastt 1 månad innan den 14 juli :)
Jag började försöka ordna en fotograf igår. Men jag är lite osäker på vad man ska räkna med att det kostar... Vad kostar det för er andra? Och är fotografen med hela dagen, halva eller bara en liten stund?
Gabbies:
Det blir en vecka i Barcelona. Känns jättebra att ha bokat. Vi var inne på Azorerna ett tag vi med, men det får bli en annan gång.
Andromeda: Hur länge har ni fotografen?
Nu när det kommer upp frågor om fotograf kan jag berätta hur det kommer se ut för oss.
Vi kommer betala 8500 kr för en fotograf som tar porträtt av oss på valfri plats, vigseln samt mingel/gruppbilder (hur många vi vill) Allt som allt kommer hon att vara med oss minst 3 timmar. Och de tre timmarna räknar hon effektiv fototid, ingen restid eller pauser. I dessa 8500 kr ingår: album med 50 st bilder, 30 st tackkorts bilder samt en cd-skiva med minst 250 bilder i färg samt i svartvitt så man ska kunna avgöra vad som är bäst. Vi bor i Sthlm ska det kanske tilläggas :)