14 juli 2007, del tre
Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)
Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)
lightfish: gick det bra hos fotografen förresten?
Idag har jag o en av tränorna varit i festlokalen och skrivit kontrakt och bestämt mat.. :) känns jättebra
Gabbies
Tack för att du frågade :) Ja då, det gick jätte bra hos fotografen. Hon är en trevlig och mysig tjej och är, av allt att döma, en bra fotograf och sen är hon helt ok med priser :D 8500 kr betalar vi för porträttbilder, vigsel och mingel utanför kyrkan (ca 3 timmar) Sen ingår tackkort 30 st samt ett album med 50 kort och en cd-skiva med minst 250 bilder i både färg och svartvitt. Vi skrev kontrakt igår så nu ska vi bara betala henne lite så är det klart :).
Kul att få bestämma maten,vad blev det? :)
Själv tänker jag göra det i april när festlokalen öppnar för säsongen och de har satt de nya fasta menyerna.
Det låter super med fotografen, det verkar vara ett bra pris ni har fått.. :)
Jo det blev skagentoast till förrätt, fläskfilé med potatisgratäng till varmrätt och till efterrätt blir det bröllopstårta med kaffe. Detta var faktist första gången jag själv var i lokalen, och visst det finns finare lokaler. Men denna var fin och ligger precis vid vattnet, man ser det när man sitter och äter.. :)
Hejhej!
Nu har jag också hittat igen er... Här har det inte hänt så mycket på sistonne, men vi har iaf bokat bröllopsresan :)
Gabbies: Jo jag har tänkt på att vi passerat 6 månader tills det är dags... Känns kul, men lite stressande eftersom det är mycket ogjort :)
Gabbies
Din mat låter jätte god, kan vara skönt att inte krångla till det för mycket. Vad mysigt att lokalen ligger nere vid vattnet! :)
BrudJuli2007
Kul att du hittat hit :)
Vart hamnar ni på bröllopsresa? Själva lutar vi mot Azorerna :)
tack lightfish, vi kände likadant.. ville inte ha nåt jätteflådigt när det kom till maten utan ha något som de flesta tycker om.
Jag är på väg att beställa min klänning just precis nu, känns jättespännande och nervöst på samma gång.. :)
Gabbies
Vad spännande!!!! :D Vad blir det???
bilder kan du se här groups.msn.com/GabriellaoChristian/klder.msnw :)
lightfish :
Låter toppen med fotografen! Wow vad mycket bilder ni får! *lite avis*
Gabbies :
skönt att du har bestämt dig för lokalen! fint med utsikt mot vatten!
Och JA, jag har tänkt på att vår bröllopsdag närmar sig med stormsteg! Det händer mer nu också!
Jag har setat hela kvällen med inbjudningskorten, hm, mycket jobb!
Jag har också sett ut tyg till min klänning och tärnornas. Jag ska förmodligen sy upp alla och vi ska till sömmeskan igen på fredag för att ta mått!
Jag har nu bokat bröllopssviten på vårt hotell för två nätter! (Inte alls dyrt *harkel,harkel*)
Hur går det för er andra? Vad händer med planeringen just nu?