Inlägg från: BrudJuli2007 |Visa alla inlägg
  • BrudJuli2007

14 juli 2007, del tre

Hejhej!
    Nu har jag också hittat igen er... Här har det inte hänt så mycket på sistonne, men vi har iaf bokat bröllopsresan :)

Gabbies: Jo jag har tänkt på att vi passerat 6 månader tills det är dags... Känns kul, men lite stressande eftersom det är mycket ogjort :)

• BrudJuli2007

Jag började försöka ordna en fotograf igår. Men jag är lite osäker på vad man ska räkna med att det kostar... Vad kostar det för er andra? Och är fotografen med hela dagen, halva eller bara en liten stund?

Gabbies:
    Det blir en vecka i Barcelona. Känns jättebra att ha bokat. Vi var inne på Azorerna ett tag vi med, men det får bli en annan gång.

Andromeda: Hur länge har ni fotografen?

• BrudJuli2007

Hej!

I helgen gick det äntligen lite framåt. Har i princip spikat gästlistan och nystat upp vem som ska ha vilken roll. Att välja Tärna är ju jättesvårt!!!

Örebroare: Ha det bra i den stora staden :) Det är en häftig känsla att komma till Manhattan för första gången speciellt om man kommer genom tunneln (kan inte namnet). Man åker på en stor väg och in i en lång tunnel och så är man helt plötsligt mitt ibland alla skyskrapor när man kommer ut ur tunneln. Svårt att beskriva, men det minnet sitter fast :)

• BrudJuli2007

Färgtema är svårt... Men min sambo har hittat någonting som går i rött som han vill ha på sig (skulle tro en slips eller väst eller något). Vi ska inte se varandras kläder så jag vet inte vad det är, men jag tror att det gör att vi kanske hamnar i färgerna rött, guld och vitt... (guld på inbjudningarna)

• BrudJuli2007

Hej!

Örebroare: Kul att höra att du upplevde det häftigt du med! Jetlagen går ju över efter ett tag, men jag förstår hur du känner dig med tröttheten! Du kanske har skrivit det tidigare - men hur länge ska du vara i NY?

Elisabet hjärta Christian : Om det är till någon tröst har inte vi heller kommit särskilt långt med inbjudningar, vi har inte heller pratat med värdpar, toastmaster, toastmadame, tärna och bestman... så du är inte ensam :)

• BrudJuli2007

Jag har funderat på hur man gör med kläder till tärna och bestman. Har varit inne på att ge tärnan en håruppsättning och så får hon ha vilken klänning hon vill bara den inte helt skär sig med vad vi har på oss.. Men hur gör man med bestman? Vad jag förstått ska han ha likadana kläder som brudgummen, men det kostar ju rätt mycket och man kan ju inte be honom betala det själv... Hur gör ni andra?

• BrudJuli2007

Hej!

Vad det känns som alla hunnit långt!!! Vi har haft problem att hitta lokal som vi båda gillar, som rymmer nog med folk och som är ledig 14/7 så i torsdags fick jag den galna idéen att byta datum... till 9/6... helt plötsligt känns det som att tiden blev lite knapp... bara 4 månader dit... men lokalen är ju löst iaf... jag har gillat den här tråden, men nu hör jag ju inte hit längre :( Jag kanske fortsätter smygläsa ändå...

• BrudJuli2007

Ting: Vad gör du med det feltryckta datumet? Skickar de nya utan extra kostnad?

Svar på tråden 14 juli 2007, del tre