Inlägg från: Andromeda |Visa alla inlägg
  • Andromeda

14 juli 2007, del tre

Halloj här kommer jag också ;) men blev som ni förvånad att det inte gick att skriva mer i den gamla tråden.

Idag har jag provat klänningar :D trodde aldrig att jag kunde passa i en klänning utan axelband och chiffong ärmar. Har hittat en underbar klänning från Hilarymorgan, med sk tubtop och massor av broderier, men har inte bestämt mig till 100% ännu, men den kände jag mig bekväm i :)Om man ville köpa den kostade den nästan 8 000 huga ligen, men hyra skulle kosta 4100:-...

• Andromeda

Hej och välkommen frokennina,

Jag vill nog ha en tårta som ser ut som prinsesstårta, men med vit marsipanöverdrag, chokladmousse, vaniljkräm och choklad botten. Har smakat en sån och det var jätte gott :)

• Andromeda

Gabbies:
    Jätte fin klänning, vart har du fått tag på underkjolen ? Är den dyr ? En sån typ av underkjol skulle nog passa till den klänning jag har fallit för ;)

Idag har jag varit och träffat vår mest troliga fotograf till bröllopet. Hon har tagit många fina bilder på hemsidan (å andra sidan får man väl aldrig se de misslyckade heller ;) )

• Andromeda

Thanks har hittat den nu :) Den ser jättefin ut. Vad kostar eg underkjolarna egentligen i bröllopsbutikerna, någon som vet ??

Idag har vi skrivit kontrakt med fotografen. Vi måste betala halva fotograferings kostnaden direkt. Känns ganska tidigt, men vi måste om vi ska kunna boka henne överhuvud taget. Är det bara vi som betalat vid boking eller ?

Hoppas ni mår bra, själv har jag en förkylning som klingade av i början av veckan, men som kommit tillbaka :( Sitter här med snuvignäsa *suck*

• Andromeda

För oss kostar fotograferingen 2 timmar 2800:- men får lägga till 150:- extra för varje person utöver på porträttbilderna (3 barn och en bestman) Sen om vi vill ha andra bilder från gäster och vigsel kostar timpenningen 495 kr/timme och varje 10x15 bild 150:-...(kändes lite dyrt)?

• Andromeda

Jag har fortfarande inte bestämt färgtemat helt och hållet, men det blir nog typ elfenben/ljusbeige/vanilj + guldfärg på inbjudan iallafall.

Idag hittade jag små söta brads, guldfärg, ca 4 mm(mini pappersklämma, sån med ben som man trycker igenom papper och sen viker ut dem så att man sätter i hop papper) i form av hjärtan som jag ska använda i inbjudan, vigselprogram och placeringskorten.
    Känns som att inbjudningarna är prioritet 1 just nu att få iordning på, ska träffa en scrapbook tokig på tisdag och försöka få fram papper)

På måndag ska vi träffa catering företaget för genomgång och kolla vad vi ska välja för meny och ev personal och dukar m.m.

• Andromeda

Idag har jag beställt material till våra inbjudningar. De ska vara cremefärgade 15x15cm, ha inlaga i vellum(genomskinligt papper, vitt) med texten på. Sen ska jag stämpla hjärtan på rad längs ryggen på kortet och texten Inbjudan med ringar under :)Sen ska jag använda cellofan påsar till ! Får materialet till veckan sen så är det bara att börja med knep och knåp för att fixa till dem..

• Andromeda

Jag har snart sprungit runt överallt och letat papper för vigsel program och festprogram, men i mild cremefärg verkar det vara svindyrt... 4.5kr /st

Alternativet är tunna 80 g i fin creme/vanilj färg..men de skulle jag vilja ha i 120 g. Då blir det billigare..

• Andromeda

Tack Gabbies för tipset, har hittat papper på nätet iaf :) Men 160 g papper är väl ganska hårda ? Har för mig att en i butiken sa att det var svårt att skriva ut på 160 g i vanlig hederlig skrivare (som vi tänkt göra) Hittade på nätet
    OnOffice som verkar ha 120g papper enfärgat :)för 160 inkl frakt..(250st papper) Men då har man ju både till festprogram och vigselprogrammet..

• Andromeda

Vad skoj att inbjudningarna skickat ut :)Ett steg närmare bröllopet; det kommer nog kittlas imagen när vi fått iväg våra inbjudningar !

Svar på tråden 14 juli 2007, del tre