Inlägg från: Andromeda |Visa alla inlägg
  • Andromeda

14 juli 2007, del tre

Nu är jag uppkopplad igen, vi har skaffat uppdaterad dator...igen...det var ett år sen sist. Nu har vi windows Vista, en del nytt att lära sig.

An1: vi funderar på en variant av prinsess tårta kan man säga..
    Vit marsipan med chokladflingor på, chokladbotten, marsansås och chokladgrädde eller chokladmosse vet ej om de brukar sätta i någon sylt också. Vi ska iaf provsmaka en tårta imorgon och kolla om den smakar rätt ;) Tom på våran 12 års dag :D

Idag ska jag iväg och prova klänningar om ingenting strular så jag måste avboka..

• Andromeda

Nu har jag varit och provat klänningar,
    Hittade den här som faktiskt passade bra :) Den har släp till också, fast det inte syns på bilden. Men isåfall så blir det utan ärmar..nu har jag 3 alternativ, men tror Hillary Morgan går bort då den var så dyr :(

www.nixa.se/show_image_search.php&info=&img_name=403

Samma klänning utan ärmar och utan släp..

www.nixa.se/show_image_search.php&info=&img_name=402

Mitt andra alternativ..
    www.nixa.se/show_image_search.php&info=&img_name=427

Hm jobbigt att bestämma sig bara ;)

• Andromeda

Halloj, hemma igen efter en kort helg i Nässjö ! Jag har stämplat våra kort nu, ska fixa till det sista, skriva själva inbjudningstexten,klippa till dem och sätta fast det i korten med brads... Sen är våra också klara :) Så jag skickar kanske ut dem nästa vecka..

• Andromeda

Hej måste fråga er här. Kan man skicka med detta med inbjudningarna, utan att vara ohövlig ??

Hej,
    Vi tillåter att ni tar med barn till vårt bröllop/fest, men ser helst att
    ni som har möjligheten att lämna barnen hemma gör det. På grund av
    att det annars blir väldigt många barn på våran fest. Flera av de
    inbjudna har barn i låga åldrar.

Tack för visad förståelse/

• Andromeda

Tack för era synpunkter, våra egna barn kommer att vara med ´på festen, och våra syskon med barn kommer ju inte ha några alternativa barnvakter heller. Så vi kommer inte ha en barn fri fest...men vi känner att antalet barn blir för många..typ ca 25 barn och 50 vuxna, känns som att det kommer bli ett dagis nästan om alla barn kommer med.. men vi vill inte heller att någon tackar nej pga av att de inte får tag på barnvakt..

• Andromeda

Hej allihopa,

Idag har jag köpt ett par skor som jag tror att jag kommer trivas i bröllopsdagen, de är täckta framtill och öppna bak med remmar, med bred klack...

Och inbjudningarna håller jag på med för fullt nu. Vi har OSA 6 maj...

• Andromeda

Nu har vi äntligen beställt min ring :) Det är en lokal smed ( som verkligen är duktig som gjort ett jätte halsband med diamanter till huvudstaden ;) ) men min är en kupad/rundad med 9 diamanter i varierande storlkar, som är lite spridda...svårt att beskriva, men hoppas den blir fin :) Längtar till jag får se den, men den ska inte vara klar innan april...vilket känns som en mindre evighet ;)...

Jag har inte börjat fundera över dukning ännu..

• Andromeda

Örebroare:
    Bra att du påpekade det, det är kul när man pratar med varandra...Märket är iallafall Shades, men jag kan inte hitta min sko på deras hemsida.. man kan väl inte lägga upp bilder här direkt ??!

Måste rätta mig själv ang. ringen det var tom 9 stenar ;) 1 st 0.04 i mitten, sen är det utåt från mitten 1 st 0.03, 1 st 0.02, 1 st 0.03 och slutligen 1 st 0.01 .

Det är bara den mittersta största diamanten som är centrerad på ringen, de övriga är utåt kanterna och oregelbundet placerade.. har ingen bild Vigselring Signo 0,185 tw/si
    Kolla på

www.jempguld.se

och sök på Artikel Nr. och nummret B029 så har du en hint lite hur den kommer se ut.. Jag betalar bara 2800 men då har jag själv 6 st 0.03 carats stenar och gammalt guld inlämnat..

www.shadesshoes.com/collection.asp

Vi har inte tänkt beställa några saker att ge till gästerna..

• Andromeda

Åhh vilka val och kval jag har angående klänning, har ju hittat en fin Hillary Morgan som passar jättebra den har skenor innuti som stadgar upp, har hittat alternativa klänningar från Nixa men de har inte skenor och har mkt mindre brodyr (vilket jag tyvärr fastnat för).

Butiken vill ha 7500 för köp och 3900 för uthyrning. Helst vill jag inte betala så mkt, men om klänningen blir uthyrd innan mitt bröllop så kan "hemska tanke" den bli förstörd innan jag ska ha den (även om sannolikheten är minimal)..och vad gör man då ???

Min blivande tycker absolut inte att jag ska köpa den, men jag skulle nog vilja det bara för säkerhet skull.. Men det är ju onödigt att man köper klänning och att den blir liggande.. Så det är ju en ganska svår nöt att knäcka .. Så jag undrar hur tänker ni, hur gör ni köper/hyr och hur tycker ni jag ska göra...

• Andromeda

Hoppas nu att den trevliga atomosfären kan återvända,och att saken är utagerad nu.

Jag har köpt klänning nu, det blev den dyra, Hillary Morgan, kunde pruta ner den till 7300 iaf..
    Men jag tycker verkligen om den. Måste hämta den inom 2 veckor sen kommer den hänga här hemma tills det är dags att fixa till den. Den ska sys upp och in vid bysten, sen vill jag nog ha axelband också. Men det får vänta till strax innan bröllopet om jag (hoppas)lyckas tappa något kilo innan dess av alla de extra som jag har..

Svar på tråden 14 juli 2007, del tre