Inlägg från: l i s a |Visa alla inlägg
  • l i s a

14 juli 2007, del tre

Hallåhallå! Hittade just hit

Vi gifter oss den 14/7. Höll hus i tråden för de som gifter sig 070707 förut men var tvungen att byta datum pga en massa saker. Det var bara att börja boka om allt... Men nu är det gjort! Det enda som inte är fixat är en vigsellokal! Vi hittar INGET här stan vi får hyra några timmar Har kollat upp säkert 15 olika alternativ. Vi gifter oss borgerligt och vet inte om vi vågar att satsa på utomhusvigsel.

Är det många här som vigs utomhus? Har ni någon reservplan om spöna står som regn i backen? Förresten! När skickar ni inbjudningar?

• l i s a

Inser att många redan skickat inbjudningar... Hjääälp! *panik*

Ni som skickat inbjudningar, hade ni förvarnat om datum innan? Vi har inte tänkt skicka än på ett tag men "alla" vet vilket datum det blir. Det är såklart inte lätt att hålla i huvudet om man inte fått ett inbjudningskort men ändå.

Nu blev jag stressad *s*

• l i s a

Duchess *s* Men visste du inte att det är bröllop med knuff vi gett oss in i? Vi flyttade vårt (bland annat) pga ett par som flyttade sitt till den 7/7.

Ja att det var en flaggdag insåg vi först nyligt.. Alla kommer att flagga för oss på vår bröllopsdag *s*

(För inte menar du väl att vi befinner oss i samma umgängeskrets och vi knuffat ut er ovetandes om någon annans planer... man vet aldrig! )

• l i s a

Trollungen! Skönt att höra Vi har inte velat skicka ut för tidigt heller. Det har inte känts riktigt nödvändigt. Och "alla" 80 personerna vet ju redan. Svärmor håller koll på sin sida av släkten och planerar för resor hit etc., min sida har jag koll på och alla vänner snackar ju mellan varandra om detta datum redan. Så det känns rätt lugnt. Även om vi skickar i början av mars så är det ju inte "pinsamt sent" heller. Bara helt normalt i tid. I alla fall i min värld *s*

Ni måste ursäkta om jag stormar in här med en hel massa frågor som redan är avhandlade... Men, när har ni satt osat?

• l i s a

Trollungen, inte vi heller! Gör inte det misstaget jag gjorde att stressa upp dig för att andra ligger långt före! Jag höll på att få ett nervöst sammanbrott när jag kikade in i den här tråden för någon vecka sedan. Jag är jätteimpad av alla er som har kommit så långt! Jag har inte ens valt en klänning än *inte stressa inte stressa inte...gaaahh* hahaha

Fast vi fick hem våra inbjudningar idag från tryckeriet. Enkla vykort med eget tryck som jag ritat på framsidan. Kort text på baksidan. I morgon ska jag försöka ge mig på att hitta kuvert. Mörklila kuvert hade varit fint! Någon som vet vart man kan få tag i såna rel. snabbt? C6format?

• l i s a

Kikar in och ser hur det går för er alla!

Själv sitter jag på nålar och uppdaterar räknaren på vår bröllopshemsida för att se om folk fått sina inbjudningar och gått in på sidan och kikat... Helt stört egentligen eftersom vi skickade inbjudningarna igår, posten knappt har kommit fram än och de allra flesta arbetar på dagarna... och även om de inte arbetar just idag så rusar man ju knappast in på en hemsida det första man gör Men ändååå! Man är liksom lite nipprig

Svar på tråden 14 juli 2007, del tre