Inlägg från: Trollungen |Visa alla inlägg
  • Trollungen

14 juli 2007, del tre

Hej!
    Nu har jag hittat er igen, det var ett bra tag sen sist. Har läst igenom de sista ni skrivit i denna tråden, phu!
    Nu har min m2b börjat vakna :). Vi har klarat av maten,lokal,klänning till dottern m.m
    jag ska sätta mig ner snart och skriva inbjudningskorten, ska bli spännande att höra hur många som kommer. Då vet man att det är på riktigt.

• Trollungen

Vi har samma diskution om barn min sambo och jag. Jag vill att bara vuxna ska vara med och han säger att hans brors barn kommer att komma hur eller hur. Pga att hennes föräldrar bor 15 mil bort. Så vi kommer att skriva namnen på de som är bjudna, sen fick vi se om barn kom med eller ej. Men min m2b tycker att det är helt ok om barnen kommer med. Vi ska ha våra barn med som är 4,9,10 och 12.

• Trollungen

l i s a
    Ingen panik, vi har inte skickat ut våra inbjudningar ännu. Men de flesta vet om när vi ska gifta oss. Tänkte skicka de i början på mars.
    Nu i veckan ska jag åka och "hitta" min klänning, alltså prova :). E lite nervös.

• Trollungen

Vi satte vårat o.s.a 1/6.

• Trollungen

Hej!
    Jag skulle ha åkt in och provat bröllopsklänning i dag, men så blev min dotter sjuk. Så jag är lite deppig.

• Trollungen

Örebroare
    Nä det blir inte i helgen heller. Min dotter har svinkoppar som inte vill ge med sig och så ska vi både på kalas och dop. I mars ska vi åka till Tyskland och handla sprit. Jag tycker att det är fullt upp varenda helg nu. Eller är det en anna som inte kan planera ;).

• Trollungen

Hur många av er har skickat ut inbjudningskorten?
    INTE jag....

• Trollungen

Kan inte hålla mig längre, så i dag åker breven i brevlådan :)

• Trollungen

I dag var jag och provade klänningar och fastnade för en. :) Det känns så overkligt då jag inte tog med den hem. Men nu är det gjort :).

• Trollungen

Hej! Undrar om ni kan peppa mig lite?!
    jag har ju varit och provat ut en klänning med min mamma(det är mina föräldrar som ska betala)men jag är inte nöjd :(. Känner mig besviken, för det blev inte en sån klänning som jag tänkt mig. Denna klänningen var vi och provade hemma hos en kvinna som syr sina klänningar själv, den var billig att hyra. 1500:-
    Känner att jag inte kan säga något till mina föräldrar,då de kanske inte vill betala så mycket på en klänning som man bara ska använda en gång. Jag hade velat prova en i kalmar. Hjälp!

• Trollungen

har varit i tysland, över dagen, i helgen och köpt dricka till bröllopet :).

• Trollungen

Här e en till som börjar få kalla fötter ;)
    Vet varken ut eller in längre....min m2b tycker att dukningen är väl inget att lägga så stor möda på, men det tycker jag. Han ska ringa prästen,ta hem ved och så är det en massa utvecklingssamtal i skolan med barnen + alla aktiviteter som man ska skjutsa dem till. Hur många här inne är det som har barn som är 10-12 år?

• Trollungen

Vi ska prata med prästen i morgon, något man bör tänka på??

• Trollungen

Örebroare
    Det är våran första gång som vi ska prata med prästen. Kanske behövs en gång till innan den stora dagen.

Vad ska ni brudar ha för frisyrer?
    Själv ska jag färga mitt råttfärgade hår blont och ha små rosknoppar i. Tror det blir bra.

Svar på tråden 14 juli 2007, del tre