14 juli 2007, del tre
Tack för alla gratulationer till klänningen :) Lightfish, du har nog redan sett klänningen ;) För jag mailade väl en bild för ett bra tag sedan när vi messade till varandra :..det blev den..
Tack för alla gratulationer till klänningen :) Lightfish, du har nog redan sett klänningen ;) För jag mailade väl en bild för ett bra tag sedan när vi messade till varandra :..det blev den..
Starstruck: Jag har ingen bild att visa på nätet, har messat med MSN :)
Vi har fått iväg vår inbjudningar äntligen, så imorgon börjar de dimpa ner i våra vänners/släkts brevlådor :) Ska bli kul att få veta om vilka som kommer eller ej =) Hoppas helgen varit trevlig för er allihopa !! Här har vi tagit det lungt.. skönt iaf att vi kommit en bit på vägen..
Kyrka bokad.
Sång till kyrkan fixad en bekant till oss.
Festlokal fixad.
Inbjudningar utskickade.
Klänning vald.
Skor köpta.
Ring vald och beställd.
Snart är det dags att skicka in för hindersprövningen också..
Appropå det, ni som ska byta efternamn, kommer ni skicka med den anmälan redan vid hindersprövningen ??
Kram från mig !!
Här har du broschyr ang hindersprövning..
www.skatteverket.se/blanketterbroschyrer/blankett/info/7680.4.39f16f103821c58f680007080.html
Lite mer info:
www.skatteverket.se/funktioner/sok/sok.4.14c8822103ed36869780003389.html%C3%B6vning&submit=S%C3%B6k
Idag har jag köpt min klänning så nu hänger den här hemma, har hoppat i den redan en gång ;)
Både min blivande och bestman som var på besök, tyckte den var fin :o)
Tänk att den är MIN !!
Hoppas ni får en trevlig helg alla !!
Ang hinderprövning+namnbyte.
Man kan skicka in ändring av efternamnet, men det behandlas i såfall inte innan de fått vigselbeviset från vigsel-förrättaren. Men det går lika bra att lämna in det med vigselbeviset efter vigseln.. Så det är upp till dig själv :)
Har mailat och frågat :)
Häftigt att man kan skicka in hindersprövningen nu
Trollungen, grattis till att du hittat din klänning nu :)
Min mamma har fått fnatt *suck* Kort lång historia. Mamma är skild x2, träffat en ny sedan knappt året som vi inte har träffat som hon inte bor i hop med. Pappa bjuden givetvis på bröllopet, mammas 2:a man bjuds också då han har funnits med i mitt liv sedan länge..
Nu har mamma fått fnatt, då jag inte bjudit med hennes nya som vi ff inte träffat och hon ej bor i hop med (trodde heller inte det skulle vara så allvarligt ) Jag tycker det räcker med två av hennes tidigare med.. det blir nog omständigt ändå. Hon har också tidigare förstått att jag inte tänkte bjuda hennes syskon pga våran stooora släkt..och hon tyckte det var ok iom att hon ändå tror att de inte kommer ner ändå.. Men nu har hon plötsligt efter vi skickat ut inbjudningarna fått fnatt, hon kommer inte ha någon att umgås med på bröllopet enligt henne och menar att min pappa med ny fru och mina halvsykon med familjer kommer göra så att hon kommer känner sig utanför..
Så nu känner jag att jag måste skicka inbjudningar till min moster/morbröder...trots att alla inbjudningar redan är skickade.. fasiken rent ut sagt, varför kunde hon inte tänkt till innan så slipper det bli så pinsamt alltihop.. Skulle ni tagit med eran frånskilda mammas nya "pojkvän" som ni aldrig träffat med de kriterier ni läst ovan ??? Har jag tänkt helt tokigt, snälla svara och hjälp mig..
Hoppas eran helg har varit mindre förvirrande än min, men en helg då min mamma kom hit och vänt min tillvaro upp och ner..
Problem nr 2.
Dessutom känner hon att hon måste lägga mer pengar utan att jag krävt det till bröllopet hon har ju sagt att hon skulle betala klänningen, men den blev ju dyrare än det var tänkt, men jag har sagt jag står för resten utöver det hon kan tänka sig betala,.. jag har ju sagt till henne du får hjälpa till med vad du tycker att du vill lägga..utan några krav..Men ändå ska hon få det som att jag kräver det at hon även måste betala till festen förutom den delen till klänningen som hon ska lägga..Varför måste jag få dåligt samvete när situationen är enl. ovan ?? Skulle jag ha valt en annan klänning som hon hade råd med och som jag inte skulle ha haft som första val för att hon ska känna sig till freds ??
Det blev lång det här, hoppas ni inte har några problem enl. ovanstående...Hoppas allt går som det ska !
Många kramar,
Tillägg :: Tidigare tyckte även hon att det var ok att inte nyaste pojkvännen skulle bjudas (i julas)
Trollungen,
Jag skulle ju också bli sponsrad till min klänning, men föll bara hundraprocentigt för en dyr klänning.. Valde denna, det är min speciella dag, jag skulle aldrig låta någon annan bestämma klänningen för den kommer aldrig tillbaka. Då är det väl bättre du betalar klänningen du vill ha och får bidrag till den ... Du måste ju få avgöra själv !! Stå på dig, låt ingen annan bestämma..
Det var väldigt vad det blivit lungt här, har alla lagt alla planer på hyllan nu eller ? ;) Hoppas ni har det bra nu när våren kommit !!
Idag har jag varit på stan och kolla på affärer som haft en speciell dag här med bröllop, fått se flera fina brudbuketter, börjar nog kanske ? få lite klämm på vad jag kan tänka mig i buketten. Sen har jag även varit förbi och kikat på en svit på ett hotell, gör mysig, men priset var något högt 2000 kr. Tyvärr tog jag på mej ett par vår skor som jag fick skav sår av, så nu har jag blåsor på båda lilltårna som gör ooooont... *suck* jaja ska man planera för en lyckad dag så ska man ;)
Kram