Inlägg från: lightfish |Visa alla inlägg
  • lightfish

14 juli 2007, del tre

Elisabet hjärta Christian

Gratulerar till valet, jag och blivande bokade och betalade för en månad sen till just Azorerna :) Eftersom vi även har sommarhus i skärgården kommer vi även vara där så vi tyckte att en vecka räckte :)

Vi åker den 19, var den närmaste avresan!

Andromeda
    Kul att du äntligen bestämt dig att det var drömklänningen :) Ska bli så kul att få se hur vacker du är i den :)

Annars har jag lite ångest för samma saker som alla andra: att våra inbjudningar inte är fina nog eller att gästerna inte kommer tycka om maten eller.... Tja, välj valfritt ;) Att jag varit dundersjuk i två veckor gör ju inte saken bättre heller :(

• lightfish

Vi kommer bo på Hotel Caloura Resort 17km utanför Ponta Delgada (huvudstaden). Vi valde att hellre ha havsutsikt och ta billig taxi in till stan :) Och ja, vi åker den 19 juli vi med, men från Sthlm.

Andromeda
    Du kommer vara så vacker i den klänningen men det har jag ju redan sagt ;)

• lightfish

Vi ska få ut dem till min födelsedag ;) Om en vecka, alltså på 4-månadersdagen till bröllopet :)

• lightfish

Om man ska bry sig om vad alla andra pysslar med hela tiden kommer man ju bli galen ;) Men visst, ibland när man ser andra pars inbjudningar så önskar man ju att man kommit på den idén först.

Sen är vi ju alla individer, vi måste ju inte massutskicka våra inbjudningar samma dag bara för att vi gifter oss på samma dag :D

Stressa inte, då försvinner gläjden över allt :)

• lightfish

Kina-inspirerade? Vilket menar du? Nåja, jag tror vi kommer bli nöjda med vilket som :D Ett tips från en kollega till min blivande make: om ni ska på delfin och valsafarin, boka den för första dagen: för blir den inställd har ni 6 dagar till att försöka på :)

• lightfish

Jag tror ni kommer bli jätte nöjda med det hotellet :)

• lightfish

Hey girls!!!

Fick ordentlig huvudvärk härom dagen när vi skrivit ut alla inlagor till korten som vi skulle skicka och upptäcker ;VE OCH FASA, att vi glömt TIDEN!!!! Jag förstår inte hur vi kunde missa det :(
    Nåväl, gör om, gör rätt. Så inbjudningarna kommer väl ut så småningom ;)

• lightfish

Hej tjejer!!!

Jag och min blivande hade den goda turen att få vår festlokal såld :( Så för ca en vecka sen fick vi det otrevliga samtalet. Den nya ägaren var minst sagt knepig och nu har vi väntat en vecka (5 bankdagar) på att få tillbaka vår bokningsavgift på 5000 kr efter att ha avbokat.

Så den här bruden har lyckats få magkatarr (har haft det tidigare så :( ) och letat festlokal med stooooort tålamod. Dock var ju inte det så himla lätt så här 3,5 månader före bröllopet :(

Nåja, vi har i alla fall hittat en som passar oss nu men tro oss: allting kommer att tas NOGA skriftligt.

Skönt att läsa att de allra flesta av oss. Trollungen, jag hoppas det löst sig med din mamma?

Styrkekramar till alla oss brudar :D

• lightfish

Örebroare

Det är klart det är stort att bli fru... Man lovar ju ändå bort sig för resten av sitt liv :D Så kalla fötter tror jag alla har litegrann, men så länge man pratar om det och kan känna att det går över så är det ju inte så att man inte vill gifta sig ;)

Du har dessutom valt en likadan ring som jag ville ha förr, innan vi fick hjälp från killens kusin som bor i USA så nu har jag:
    www.bluenile.com/product_details.asp&catid=8&filter_id=0&nav1=band_channel.asp&page=1&col=1&row=3&pos=7&set_shape=

Och kommer få:
    www.bluenile.com/design.asp&track=design_additem&ring_size=7%2E5

Så fina :) Du kommer bli så nöjd med din ring :)

• lightfish

Gabbies

Vad har hänt??? Lust att skriva? Eller känns det bara rent allmänt? Vet att jag oxå känt så....

Jag hade ganska ont i magen och har det fortfarande pga vår lokal :( Nu har vi lyckats hitta en ny (hurra!!!) men inte fått tillbaka våra lovade 5000 kr från det andra skit stället :( *morra*

• lightfish

Hej brudar!

En del av oss verkar ha det lite tufft just nu medans vi sjävklart är glada för dem de går bra för ;)

Nu tänkte jag att vi kanske ska lägga upp en lista på vilka vi är i tråden.
    Nick, var och festplats :)

Vårkramar till er alla :)

• lightfish

Lista över oss i tråden:

Stockholm
    Lightfish, Gustaf Adolfskyrkan 16:00
    van der Nootska Palatset

• lightfish

Ah....nu rör det på sig :D

Den andra ringen är en platinaring den med med en 0,24 karats sten i kloinfattning :)

• lightfish

Ting

Välkommen :)

En del av oss har lyckats få iväg inbjudningarna medans som jag fått problem med lokal och fick snällt vänta ;)
    Å andra sidan, vi har inte många brudar här som hållt det hemligt så de flesta som valt att vänta har alla gäster informerade :D

För min egen del så:
    ~Inbjudningarna klara och skickas imorgon
    ~Min klädsel för dagen inköpt
    ~Min vigselring köpt och snart levererad från USA med släkt
    ~Kyrka bokad
    ~Lokal bokad (för andra gången)*morr*
    ~Tärna och bestman utsedda och tillfrågade och fått ja
    ~Tärna brutit armen så jag måste nog boka frisör eftersom det var meningen att hon skulle öva ett ANTAL ggr innan ;)
    ~Smink fixat: Make Up Store
    ~Bröllopsresad fixad
    ~Fotograf bokad

Nå....*puh* Det var mycket som var klart men mycket som inte är det...

Svar på tråden 14 juli 2007, del tre